וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

UBS רכש 2.45% מקבוצת דלק ב-40 מיליון דולר

עומר שרביט

10.1.2006 / 16:23

המניות נרכשו לנוסטרו של החברה ולא לצורך הפצתן בשוק. UBS: "פנינו לתשובה וביקשנו ממנו לרכוש את המניות"

UBS רכש מיצחק תשובה מניות קבוצת דלק ב-40 מיליון דולר - 2.45% מהחברה. ל-TheMarker נודע כי המניות נרכשו לנוסטרו של החברה ולא לצורך הפצתן בשוק. ב-UBS אומרים "ביקשנו מתשובה לרכוש את המניות - אנחנו מאמינים בחברה".

ביום חמישי האחרון החל בית ההשקעות השווייצי לסקר את המניה בהמלצה חמה. בית ההשקעות המליץ על המניה ב"קנייה 2" ונקב במחיר יעד של 820 שקל, לעומת מחיר נוכחי של 683 שקל.

עבור יצחק תשובה, מכירת המניות נעשית בתזמון טוב, בעקבות זינוק של קרוב ל-95% במניות הקבוצה בשנה החולפת. באמצע החודש הקודם, תשובה מכר לאקסלנס נשואה מניות קבוצת דלק בהיקף דומה - 40 מיליון דולר, שהיוו כ-2.8% מהקבוצה.

בעסקה הקודמת, תשובה העניק לקונים הנחה של 1% על מחיר השוק, ומכר את מניותיו לפי 602 שקל למניה. מאז המניה הספיקה לעלות ב-12% ונסחרת ב-683 שקל, כאשר היום היא ריכזה מחזור ענק של מעל 110 מיליון שקל.

קבוצת דלק גילתה היום אפיק חדש לצבירת רווחי הון, כאשר דיווחה כי תרשום רווח של כ-115 מיליון שקל בגין דלק רכב. לא מדובר במימוש, אלא בהקצאה של 9 מיליון מניות דלק רכב לגיל אגמון - מנכ"ל החברה. דלק עצמה נושאת בחלק מהערבויות לרכישה, לצורך הלוואה שקיבל אגמון ורווח ההון נוצר עקב ההפרש בין השווי בו רשומות המניות לבין המחיר שלפיו הן מוקצות לאגמון.

לאחר העסקה היום, תשובה מחזיק מניות דלק בכ-65%. השנה החולפת היתה שנת שיא בקבוצה, שהרוויחה בתשעת החודשים הראשונים של 2005 500 מיליון שקל, לעומת 268 מיליון שקל בתקופה המקבילה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully