וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת יורונקסט גייסה בהצלחה 670 מיליון יורו - תחל להיסחר ביום שישי בפאריס

יהודה שויצר

5.7.2001 / 22:21

מחיר היעד למניה נקבע על 24 יורו; המניות נמכרו בחיתום יתר, בעיקר למשקיעים מוסדיים

יורונקסט, הבורסה הגדולה ביותר באירופה לפי נפח מסחר, הודיעה היום כי קבעה את מחיר היעד למניה להנפקה על 24 יורו. מחיר היעד שנקבע ניצב בקצה הנמוך של טווח המחיר הראשוני ומעניק שווי שוק של 2.8 מיליארד יורו (2.4 מיליארד דולר) לבורסה.

הבורסה, שנוצרה ממיזוג בין בורסות פאריס, בריסל ואמסטרדם, גייסה 670 מיליון יורו בהנפקה לאחר שמכרה 16.7 מיליון מניות חדשות ו-12.2 מיליון מניות קיימות. 85% מהמניות שהוצעו נמכרו למשקיעים מוסדיים והיתר למשקיעים פרטיים. הביקוש למניות היה גבוה מאוד והן נמכרו בחיתום יתר של פי 1.63.

"בשבועות האחרונים נפגשנו עם מספר רב של משקיעים מוסדיים ברחבי העולם וקיבלנו תגובות חיוביות על הבורסה ועל תוכניות הפיתוח שלנו", אמר נשיא יורונקסט, ז'ן פרנסיס תיאודור. יורונקסט היתה אמורה לצאת להנפקה במאי, אך דחתה את ההנפקה על רקע תנאי שוק קשים. מניות הבורסה יחלו להיסחר ביום שישי עם פתיחת המסחר בפאריס.

יורונקסט מנסה לתפוס מקום כבורסה המובילה באירופה מול הדויטשה בורסה ובורסת לונדון. יורונקסט היא הבורסה השנייה בגודלה במונחי שווי החברות הנסחרות בה אחרי בורסת לונדון. 1,653 חברות נסחרות ביורונקסט בנפח מסחר שנתי של 1.7 מיליארד יורו (1.4 מיליארד דולר). רווחיה צמחו בשנת 2000 ב-45% ל-108 מיליון דולר. הבורסה מוגדרת כחמישית בגודלה בעולם.

יורונקסט הולכת בדרכן של בורסות פרנקפורט ואוסלו שהונפקו השנה. בגלל ההיצע של מניות בורסות אירופה נאלצה יורונקסט להקטין את היקף ההנפקה ב-20%. שווי השוק של דויטשה בורסה הוא 3.6 מיליארד דולר. בורסת לונדון, המתכננת הנפקה ציבורית ראשונה ביולי, מוערכת בשווי של 1.3 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully