וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מנהלי הרכש ממשיך להצביע על התרחבות במשק

שלומי גולובינסקי

12.1.2006 / 11:58

המדד בודק את השינוי בפרמטרים כמו ביקושים מקומיים, ביקושים לייצוא, תפוקות ייצור, מלאי והעסקת עובדים

מדד מנהלי הרכש בישראל לחודש דצמבר 2005, שנערך על ידי חברת דן אנד ברדסטריט ישראל וארגון מנהלי הרכש, ממשיך זה החודש השני ברציפות להעיד על מגמת התרחבות, אם כי בדצמבר חלה התמתנות במגמת ההתרחבות. ערך המדד בדצמבר עומד על 55.7% לעומת 59% בנובמבר ומבטא ירידה של 3.3% לעומת החודש הקודם.

מדד מנהלי הרכש מבוסס על סקר מקיף שעורך B&D, בקרב מנהלי הרכש של חברות תעשייתיות מובילות במגזר היצרני בישראל. המדד בודק את השינוי ברכיבים שונים בפעילות החברה הנסקרת כמו ביקושים מקומיים, ביקושים לייצוא, תפוקות ייצור, מלאי, העסקת עובדים ועוד. כאשר ערך המדד נמצא מעל קו 50% הדבר מעיד על מגמת התרחבות במשק היצרני בישראל, וכאשר ערך המדד נמצא מתחת ל-50% הדבר מעיד על האטה במשק היצרני הישראלי.

מהסקר עולה, כי ההתמתנות במגמת ההתרחבות של המשק היצרני בישראל במהלך חודש דצמבר הושפעה בעיקר מירידה בביקושים המקומיים ומירידה בביקוש לעובדים במגזר היצרני. גם ברכיבים חשובים נוספים במדד כמו רכיב תפוקות הייצור ורכיב הביקושים מחו"ל חלה החודש ירידה קלה המעידה על התמתנות במגמת ההתרחבות.

ברכיב הביקושים המקומיים המבטא את כמות ההזמנות בתוך ישראל נרשם החודש ערך של 50.1% לעומת ערך של 56.7% בנובמבר - ירידה של 6.6%. כלכלני מדד מנהלי הרכש מציינים כי מדובר בערך הנמוך ביותר של הרכיב בחצי השנה האחרונה, וכי ירידה נוספת ברכיב זה בחודש הבא, אל מתחת קו ה-50% תעיד על האטה ברכיב.

ברכיב התעסוקה המעיד על העסקת עובדים במגזר היצרני, חלה החודש ירידה חדה בערך המדד אמנם מגמת ההתרחבות ברכיב התעסוקה נמשכת מזה 23 חודשים ברציפות, אך הערך שנמדד החודש עומד על 54.7% וזאת לעומת ערך של 63.5% שנמדד בחודש הקודם, ירידה דרסטית של 8.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully