וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בכר: "כלכלת ישראל חסינה בפני זעזועים"

12.1.2006 / 14:52

מנכ"ל משרד האוצר הוסיף כי השינויים הגדולים עוד לפנינו - כניסת הבנקים לתחום הפנסיוני והמשך הגידול בהיקף האשראי החוץ בנקאי

מנכ"ל משרד האוצר אמר את הדברים בהופעתו בכנס איגוד החברות הציבוריות.

"הצמיחה לה אנו עדים היום היא צמיחה בסיסית ובת קיימא. היא מונעת בעיקרה על ידי הסקטור העסקי ונשענת על יסודות איתנים של גידול ריאלי בהכנסה הפנויה ועל רפורמות מבניות ששינו את פני הכלכלה הישראלית", הוסיף.

לדברי בכר, העוצמה העיקרית של המדיניות הכלכלית הנוכחית היא האמינות לה היא זוכה בקרב הציבור והשווקים - "אנחנו עושים מה שאנחנו אומרים שנעשה, השווקים מבינים מה ולמה אנו עושים מה שאנחנו עושים ובגלל זה הם מאמינים בנו. לא בכדי סיימנו את שנת 2005 עם שיפור משמעותי בכל האינדיקטורים הכלכליים - צמיחה בשיעורים גבוהים (5.2%), גירעון נמוך (1.9% מהתוצר), ירידה ביחס חוב-תוצר (קרוב ל-100% תוצר), עודף במאזן התשלומים, וירידה באבטלה לצד גידול בשיעור ההשתתפות בכוח העבודה. אם נתמיד במדיניות הכלכלית אין סיבה שהמגמה החיובית לא תלווה אותנו גם בשנת 2006".

בהתייחסותו לרפורמה בשוק ההון ציין ד"ר בכר כי השינויים שאנו רואים היום בשוק ההון הם רק ההתחלה - "ציפינו שהמכירות של קופות הגמל וקרנות הנאמנות תתבצענה מהר, אבל גם אנחנו הופתענו מהקצב. יחד עם זאת, השינויים הגדולים עוד לפנינו - ייעוץ אובייקטיבי המונע על ידי טובת הצרכנים, כניסת הבנקים לתחום הפנסיוני, המשך הגידול בהיקף האשראי החוץ בנקאי וכניסתם של מוצרים פיננסיים חדשים ואטרקטיביים".

ד"ר בכר הוסיף כי הוא מקווה שוועדת הכספים תאשר בעתיד הקרוב את תקנות עמלות ההפצה - "השוק יודע לעבוד במספרים שהצענו. חשוב שנצא לדרך על בסיס תשתית ראויה וודאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully