וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיחות המהיר נמשך - הדולר חצה את רמת 4.20 השקלים

אלי דניאל

6.7.2001 / 8:34

עולה ב-0.32% לרמה של 4.2022 ש'; לאומי: ההאטה הכלכלית המתמשכת, הירידה בתנועות ההון לארץ, הירידה בהמרות המט"ח והמצב הבטחוני עלולים להחליש את השקל

יום מסחר ער עבר אתמול על שוק המט"ח כאשר מחדרי העסקות דווח על פעילות רבה מצדם של המשקיעים הזרים, פעילות אשר סחפה עמה גם את הבנקים המקומיים. השער היציג של הדולר נקבע אתמול בעלייה של 0.17% במחיר של 4.1890 שקלים, כאשר עם הימשכות המסחר הוסיף הדולר לנוע צפונה תוך שהוא חוצה את רמת 4.19 השקלים.

הבוקר, ממשיך הדולר להתחזק תוך שהוא חוצה כלפי מעלה את רמת 4.20 השקלים, ובשעה זו הוא נסחר במחיר של 4.2022 שקלים, כ-0.32% מעל שערו היציג מאתמול.

כלכלני בנק לאומי סבורים כי הדולר עתיד להיות מושפע משני כוחות שונים, המשפיעים על התנהגותו בכיוונים מנוגדים. מחד, המצב המדיני-בטחוני והתנודתיות הקיימת בבורסת הנאסד"ק, תורמים לפיחות השקל. מאידך, פער הריבית הקיים בין ישראל לארה"ב ותנועות ההון לארץ, שומרים, בינתיים, על יציבותו של השקל.

בלאומי סבורים כי לעת עתה, ההאטה הכלכלית המתמשכת, הירידה בתנועות ההון לארץ, הירידה בהמרות המט"ח וההשפעה הדומיננטית של המצב הבטחוני על מהלך המסחר עלולים להחליש את השקל. בלאומי מעריכים כי בימים הקרובים צפוי הדולר להיסחר בטווח מחירים של 4.17 שקלים עד 4.21 שקלים.

באשר לטווח הארוך, הרי שפער הריבית בין ארה"ב לישראל צפוי לרדת באופן הדרגתי, ועל כן, בשער החליפין של השקל אל מול הדולר צפוי פיחות הדרגתי.

סל המטבעות מתחזק אף הוא אל מול השקל ובשעה זו הוא נסחר במחיר של 4.1993 שקלים, עלייה של 0.15% לעומת שערו היציג מאתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully