וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטוקיט פיטרה 34 מעובדיה בעקבות העלאת שכר המינימום

הארץ

6.7.2001 / 8:47

יו"ר החברה: "משבר ההיי-טק פגע בנו קשות, בצורת ירידה בהיקף ההזמנות מצד חברות המייצרות נגדים וכבלים"

מאת אבי שמול

חברת פלסטוקיט מקריית מלאכי פיטרה השבוע 34 מעובדיה - כרבע מעובדי החברה. לדברי יו"ר מועצת המנהלים של החברה, אבי לוי, הסיבה לפיטורין היא העלאת שכר המינימום. "הבעיה העיקרית בהעלאת שכר המינימום, אינה העובדים הנמצאים בתחתית סולם השכר", אמר לוי. "הקושי שלנו הוא בתגובת השרשרת של כל יתר העובדים, המבקשים להרוויח שכר גבוה יותר מאלה הכפופים להם".

פלסטוקיט, שנוסדה לפני 40 שנה, מתמחה במוצרים הנדסיים מתחום הזרקת הפלסטיק ומוכרת את תוצרתה למפעלי ביו-טכנולוגיה, בעיקר לארה"ב ולגרמניה. בין לקוחות החברה נמצאים קבוצת וישיי בישראל וארה"ב, קבוצת מטריקס טכנולוג'י האמריקאית והצבא האמריקאי. ב-2000 הגיע היקף היצוא לארה"ב ל-10 מיליון שקל, והשנה מעריכים בחברה שקשה יהיה לשחזר את התוצאות.

"בנוסף לפיטורין, נאלצנו לקצץ בהיקף השעות הנוספות. באים אלי עובדים ואומרים לי שהם מוכנים לוותר על תוספת במשכורתם, כל עוד ניתן יהיה להמשיך ולהעסיק אותם. אנחנו שוקלים גם העברה של קווי ייצור לחו"ל כדי להוזיל עלויות", אמר לוי.

"משבר ההיי-טק פגע בנו קשות, בצורת ירידה בהיקף ההזמנות מצד חברות המייצרות נגדים וכבלים", הוסיף לוי, "אלא שלכך נוסף ייקור השכר והייצור, וזה כולל שכר מינימום, ארנונה, מים ועוד. כתוצאה מכך, איבדנו את היתרון היחסי שהיה לנו מול המתחרים בארה"ב", הוסיף.

לוי אמר עוד כי בדיקות שערכו החשבים בחברה מגלות, שכדי לשמור על רמת הרווחיות שהיתה בחברה לפני ארבע שנים, צריך היה שער החליפין של השקל לעומת הדולר להיות על 4.65 שקל. "אם ימשיכו ההעלאות בשכר המינימום, ניאלץ להמשיך ולפטר עובדים בלית ברירה", אמר לוי. "אנחנו לא יכולים לבצע העלאות נוספות של המחירים עבור הלקוחות בחו"ל, כי נפסיד הזמנות עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully