וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר גייסה 48 מיליון דולר

אסף רותם

15.1.2006 / 10:33

חוסר הסדר ששרר בעת הנפקת הזכויות גרם למשקיעים ולחדרי המסחר לבלבול ואילץ את החברה לשגר הודעת הבהרה למשקיעים בארה"ב

יצרנית המעגלים המשולבים, טאואר, הודיעה היום כי השלימה בהצלחה את הנפקת הזכויות, עליה דיווחה בעבר, וגייסה כ-48 מיליוני דולרים מבעלי מניות קיימים. אולם, בעוד בטאואר מגדירים את הגיוס כהצלחה, חוסר הסדר ששרר בעת הנפקת הזכויות בבורסות תל אביב ונאסד"ק גרם למשקיעים ולחדרי המסחר לא מעט כאב ראש ואילץ את החברה לשגר הודעת הבהרה למשקיעים בארה"ב. בין לבין, המניה צנחה ב-12%.

"אנו מרוצים מאוד מהצלחת ההנפקה, ובמיוחד מהבעת האמון החזקה שניתנה לטאואר על ידי בעלי המניות שלה ועל ידי שוק ההון, כפי שבא לידי ביטוי במימוש של כ-96% מסה"כ הזכויות", אמר ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור. "ברבעון הרביעי של 2005 השגנו עלייה ניכרת של 50% במכירות לעומת מכירות הרבעון השלישי. גיוס זה יאפשר לנו להמשיך לספק את צרכי לקוחותינו ולעזור להם במימוש הצלחתם, בעוד אנו מובילים את החברה להמשך צמיחה", הוסיף.

עם פרסום כוונות ההנפקה, הודיעו בעלי העניין בחברה - החברה לישראל, סאנדיסק אליאנס סמיקונדקטור ומקרוניקס אינטרנשיונל - כי התחייבו ליותר מחצי מהסכום, וכי יזרימו ביקושים לכ-25.5 מיליון דולר. החברה לישראל אמרה בעבר כי היא תמשיך להזרים כספים על מנת לנסות ולשקם את החברה במקביל לתוכנית הבראה.

את הכסף מייעדים בטאואר להשקעה במפעל פאב 2 שבמגדל העמק, עליו כבר הוציאה החברה יותר ממיליארד דולר, ובנוסף בשיווק מוצריה ובהון החוזר. טאואר חייבת לבנקים 500 מיליון דולר, שהחזרתם אמורה להתחיל ב-2007.

האג"ח צפויות להירשם למסחר בבורסות האמורות ככל הנראה ביום רביעי, ה-18 בינואר 2006, וזאת בכפוף לנהלים המקובלים בשתי הבורסות. כפי שתואר בתשקיף, החל מיום המסחר הראשון שלאחר רישום האג"ח למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ועד ליום ה-27 בדצמבר 2011 (כולל), יהיו האג"ח ניתנות להמרה למניות רגילות של החברה. ההמרה ניתנת לביצוע ביחידות שלמות של דולר אחד ערך נקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully