וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: אזהרות הרווח מוול סטריט הפילו את מניות הטכנולוגיה בטוקיו וקוריאה

דפנה מאור

6.7.2001 / 10:17

סמסונג ומניות השבבים באסיה נפלו בעקבות AMD; בהונג קונג לא התקיים מסחר בגלל סופת טייפון

מניות הטכנולוגיה באסיה רשמו ירידות שערים לאחר שאזהרות רווח של יצרנית השבבים AMD וחברת אחסון המידע EMC פגעו בתקוות המשקיעים להתאוששות בענף. ירידות חדות נרשמו במניות השבבים בטוקיו וקוריאה, לאחר ש-AMD אמרה כי הביקוש לשבבי זיכרון פלאש ולמעבדים ל-PC נחלש. בטוקיו ירד הניקיי ב-2.4%; הקוספי בסיאול ירד ב-2.5%. בהונג קונג לא נפתח המסחר בגלל סופה טרופית קשה.

מניות השבבים בטוקיו, קוריאה וטייוואן רשמו ירידות חדות בעקבות אזהרת הרווח של AMD. יצרנית השבבים האמריקאית חתכה את תחזיות הרווח בכ-85%, בשל לחצי מחירים בשוקי זכרונות הפלאש ושבבי ה-PC.

AMD, שנחשבה לאחת התקוות הגדולות וההצלחות של שוק החומרה - בהצליחה לנגוס בנתחי שוק של אינטל, הגדולה ממנה בהרבה - תחמיץ את תחזיות הרווח בשיעור אדיר. היא צופה לרשום רווח של 3-5 סנט למניה ברבעון השני, לעומת תחזיות השוק, שצפו 27 סנט למניה. כמו כן אמרה החברה כי היא צופה ירידה של 17% בהכנסות הרבעון השני ל-985 מיליון דולר לעומת הרבעון הראשון. התחזיות הקודמות צפו לחברה הכנסות של 1.08 מיליארד דולר.

בעקבות זאת נפלו מניות יצרניות שבבי הזיכרון הגדולות בעולם בבורסת סיאול: סמסונג אלקטרוניקס ירדה ב-4.9%; הייניקס ירדה ב-6.6%. בטוקיו ירדו פוג'יטסו ו-NEC ב-3.3%; טושיבה והיטאצ'י ירדו בשיעור דומה; קיוסרה, היצרנית הגדולה בעולם לאריזות קרמיות, ירדה ב-4.3%.

היטאצ'י, מיצרניות השבבים הגדולות ביפאן, הודיעה שתקטין את היקף הייצור באירופה, ותפסיק את ייצור השבבים לטלפונים סלולריים במפעל חדש שפתחה ליד טוקיו.

יצרניות ציוד התקשורת בטוקיו נפלו בעקבות אזהרת רווח של מרקוני. יצרנית ציוד הטלקום הבריטית נפלה אתמול ביותר מ-50% ומשכה איתה את מניות המגזר ברחבי העולם. פורוקאווה, יצרנית רכיבי התקשורת האופטית הגדולה בעולם, ירדה ב-3.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully