וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק מתחיל לסקר את מזרחי בהמלצת "החזק"

נתן שבע

15.1.2006 / 11:20

בדויטשה כתבו כי האסטרטגיה שהבנק נוקט מאז המיזוג עם טפחות מצליחה אם כי בינתיים היא לא משתקפת בתוצאות הבנק

דויטשה בנק התחיל לסקר את מניית בנק המזרחי והוא לא נשמע מתלהב במיוחד בהתייחסו למחיר שבו הבנק נסחר. "הבנק נסחר במכפיל של 9 על רווחיו ב-2006, אמנם בדיסקאונט על מתחריו אבל עם סיכון גדול יותר ובלי התמיכה של הדיווידנד של עמיתיו", כותבים בדויטשה, שמסקר את המניה בהמלצת "החזק" במחיר יעד של 28.5 שקל - 9% מעל מחירה בשוק.

עוד מציינים בדויטשה כי איכות האשראי שהבנק מעניק היא טובה יותר וההכנסות הן פחות תנודתיות, אך מרווחי הריבית (הפער בין האשראי שהוא גובה לבין הריבית שהוא גובה) נמוכים יחסית. הבנק מקווה להגדיל את התשואה על ההון העצמי מ-12%-13% ל-15% כשהוא יתמקד בין היתר במגזר הקמעונאות והרחבת הפעילות הבינ"ל.

מאז המיזוג של הבנק עם טפחות בסוף 2004 התווה הבנק מדיניות של כניסה לתחום הגדל, אך התחרותי, של המשכנתאות. האסטרטגיה המרכזית היא דו צדדית: לגייס לקוחות נוטלי משכנתא (מצד טפחות) שיפתחו חשבון משכורת בבנק הממוזג, ובמקביל לצרף לקוחות חדשים בתחום המשכנתאות בעלי שיעורי רווח גדולים יותר. דויטשה מרוצים מהתוכנית ומציינים כי הצלחת המהלך הוא המפתח להשקעה מוצלחת במניה.

"עד עתה האסטרטגיה מראה הצלחה אם כי אין היא משתקפת עדיין בתוצאות הפעילות של הבנק. אנחנו לא מצפים שזה יגיע בקלות או במהירות כשמאידך התחרות רק תיגבר. אנו ממליצים על סבלנות ועל עדויות מוצקות בתוצאות הבנק לפני שנמליץ על המניה ב'קנייה'", כותבים האנליסטים מיכאל קלאר ודן הרווארד.

בדויטשה מעריכים כי הבנק יסיים את 2005 ברווח של 530 מיליון שקל ועם תשואה של 12% על ההון. ב-2006 הם חוזים לבנק רווח של 1.09 מיליארד שקל, בשל מכירת נכסי הקופות הקרנות, שמייצגת תשואה של 20.7% על ההון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully