וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטנים: לא עולה על הדעת שיתקיים מכרז חוזר בבזק

ערן גבאי

15.1.2006 / 15:32

זאת בעקבות הדיווח על תרומה שניתנה לכאורה על ידי חיים סבן לשמעון פרס בעת שהתנהל מכרז בזק

"הפקידים הם אלה שניהלו את מכרז בזק. משרד התקשורת לא היה מעורב, למעט במקרים ספורים בהם הוא נכח בדיונים, ובכל מקרה לא היתה ולו מחלוקת אחת בין משרד התקשורת לבין הגופים שעסקו בהפרטת בזק. לכן לא עולה על הדעת שיתקיים מכרז חוזר" - כך אומרים גורמים משפטיים בתגובה לדיווח על תרומה לכאורה, שקיבל ח"כ שמעון פרס מהמיליארדר חיים סבן בסך 100 אלף דולר בדצמבר 2004, בעת שהתנהל מכרז בזק - בו השתתף וזכה חיים סבן.

השאלות בעניין ההשפעה האפשרית של התרומה שניתנה, לכאורה, על ידי חיים סבן לשמעון פרס לטובת הריצה של פרס בפריימריס לראשות מפלגת העבודה - עולות לאור העובדה ששרת התקשורת באותם ימים, דליה איציק, נחשבת למקורבת ביותר לפרס.

משרד המשפטים היה המשרד הממשלתי היחיד שהיה מעורב במכירת בזק, ובדיונים נטלו חלק גם היועצים המשפטיים של משרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות. משרד התקשורת, אומרים אותם גורמים, לא היה מעורב בהפרטה, וכל שיקולי המכרז נתונים היו בידי רשות החברות, בראשות אייל גבאי.

פרשת הריגול העסקי (הסוס הטרויאני) היתה הפרשה שאיימה לבטל את העסקה מול קבוצת הרוכשים אייפקס-חיים סבן-מורי ארקין. הקבוצה דרשה לקבל הנחה והתחייבות לשיפוי במקרה של תביעות. השרה איציק היתה מעורבת באותם ימים בניסיון לשכנע את ראשי הקבוצה לקבל על עצמם אחריות אישית לשמירת תנאי הרישיון המוענק להם על ידי משרד התקשורת. בהתערבות איציק, הושגה לבסוף פשרה - לפיה יחתמו סבן וראשי אייפקס רק על חלק מההתחיבויות ולא יהיו ערבים אישית לקיום מלא של תנאי הרישיון לבזק.

השרה לשעבר איציק אמרה ל-TheMarker בתגובה לדיווח של חדשות ערוץ 10 אמש, כי אינה מוצאת כל קשר בין הפרשה, אם קיימת כלל, לבין מכרז בזק. "לא ידעתי על תרומה שקיבל פרס מחיים סבן", אמרה.

מכרז בזק הושלם לבסוף ב-9 במאי 2005, אז התחייבה קבוצת הרוכשים לשלם למדינה סך של 4.237 מיליארד שקל תמורת 30% ממניות בזק. הרוכשים קיבלו גם אופציה לרכישת 10% נוספים מהמניות. במכרז בזק השתתפו גם קבוצה בראשות בני אלג'ם, הפניקס וקרנות אמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully