וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קליין יוצקת פעילות לשלד של אלומית

הארץ

6.7.2001 / 10:58

לאחר שרכשה את השליטה לפני שבועיים, תעביר המשפחה חלק מעסקיה בשיווק טרקטורים ומלגזות לאלומית

מאת רותם שטרקמן

חברת אלומית אריזות תתחיל לעסוק בשיווק ציוד טכני והנדסי, המיובא על ידי חברות שבבעלות בעלי השליטה בחברה, האחים עמיר, עמוס ועופר קליין. דירקטוריון אלומית, שהוחלף באחרונה, הציע לאסיפת בעלי המניות לחתום על הסכם התקשרות עם החברות מפרם סוכנויות ומפרם פרויקטים של בני משפחת קליין. שתיהן חברות פרטיות, ומוצע כי הן יספקו לאלומית שירותי יבוא, אחסנה, ביטוח ופרסום, כאשר אלומית תעסוק במכירת הציוד המיובא. במסגרת זו היא תרכוש מהן מלאי קיים של טרקטורים חדשים ומשומשים, בהיקף של 6.5 מיליון שקל.

התמורה של 6.5 מיליון שקל לא תשולם במזומן, אלא באיגרות חוב צמודות לדולר הנושאות ריבית של 5% לשנה. האג"ח יועמדו לפירעון בעוד 3.5 שנים, כאשר הריבית תשולם מדי שנה. ואולם, אם החברה תנפיק ניירות ערך לפני כן, רשאיות החברות הפרטיות לדרוש פירעון מוקדם של החוב. החברות גם רשאיות לדרוש מהחברה להנפיק לבעלי מניותיה זכויות, על מנת לדרוש לאחר מכן את פירעון האג"ח.

מפרם סוכנויות היא היבואן הבלעדי של טרקטורים וציוד חקלאי מתוצרת ג'ון דיר, ומלגזות מתוצרת יונדאי וניסאן. כמו כן, יש ברשותה זיכיון יבוא של מוניות מסוג טקסי לונדון, ושל כלי רכב מתוצרת לאדה הרוסית, אך עדיין לא נתקבלו האישורים לייבאם לישראל.

חברת אלומית אריזות היתה שלד בורסאי מ-99', אז החליטה למכור את פעילותה התעשייתית לצד שלישי. לפני שבועיים הושלמה רכישת השליטה בחברה על ידי משפחת קליין, שקיבלה 83% מהמניות בתמורה לכ-4.4 מיליון שקל. בעלי המניות החדשים העבירו לקופת החברה 1.65 מיליון שקל, על חשבון הקצאת מניות עתידיות, וזאת לצורך עמידה בכללי השימור של הבורסה.

בתמורה לשירותי התפעול תשלם אלומית לחברות הפרטיות עמלות בשיעור של 5% מהיקף המכירות של ציוד חדש, ו-2.5% עמלה על מכירות של ציוד משומש. החברות התחייבו להעמיד לרשות אלומית את רשימת הלקוחות שלהן, וכן לא להתחרות בה בתחומי פעילותה.

התמורה שנקבעה לרכישת המלאי הראשוני מבוססת על עלות הציוד, והתמורה למתן שירותי התפעול נקבעה במו"מ בין אלומית לבין החברות הפרטיות. במסגרת הנפקת הזכויות, אם תהיה, יקבלו בעלי השליטה בתמורה לכספים שהשקיעו בחברה, מניות או ניירות ערך אחרים בתנאים שווים לשאר בעלי המניות על פי התשקיף.

דירקטוריון החברה נימק את חתימת ההסכם עם החברות בכך שכל פעילותה התעשייתית נמכרה לפני רכישת השליטה. נימוק אחר הוא כי ההסכם יאפשר לחברה להתחיל לעסוק באופן מיידי בפעילות סחר ושיווק, כשלב מקדים להפעלה עצמאית של סוכנויות יבוא לציוד טכני והנדסי, כלי רכב וחלקי חילוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully