וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-1.1%

טל לוי

16.1.2006 / 17:10

המעו"ף רחוק רק ב-1.2% מהשיא שנרשם לפני האירוע הבריאותי שעבר רה"מ. מחזורי המסחר המשיכו להיות גבוהים


יום המסחר שהחל בעליות שערים קלות הפך במהירה לחגיגת עליות של ממש: מדד המעו"ף סיים בעלייה של 1.1% והוא מרוחק רק 1.2% מרמת השיא (849 נקודות), שנרשמה יממה לפני האירוע המוחי שבו לקה ראש הממשלה אריאל שרון. מדד ת"א 100 הוסיף 1.3% והוא מחק לחלוטין את "אפקט שרון" ואף יותר מכך. בהמשך לימים האחרונים המשיכו מחזורי המסחר להיות גבוהים והם הסתכמו ב-1.6 מיליארד שקל. ברקע דווח כי שרון פקח את עיניו, אם כי מבית החולים הדסה עין כרם נמסר, כי "מדובר בהתרשמות של בני המשפחה, שלא ניתן להסיק ממנה דבר מבחינה רפואית".

היום לא יתקיים מסחר בארצות הברית בשל יום השנה לזכרו של מרטין לותר קינג. אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר ששיקף ירידה של 0.2% במחירים. בסך הכל, הסתכמה האינפלציה ב-2005 ב-2.4% בהתאם ליעד האינפלציה שהוגדר לבנק ישראל, שהוגדר בתחילת השנה בטווח של 3%-1%.

בסוף השבוע האחרון פירסם בנק ההשקעות HSBC סקירה לבנקים בשווקים מתעוררים. לאומי והפועלים, שני הבנקים הישראלים שבסקירה, זוכים להמלצות חמות. "מניות הבנקים הישראליים הן בין הזולות בשווקים המתעוררים, ביחס לתחזיות הרווחים ב-2006, עם פוטנציאל דיווידנד של 10%-8%", מציינים בסקירה. שני הבנקים נותרו עם המלצת "תשואת יתר", ובבנק ההשקעות ציינו כי הם מצפים שמחירי היעד יעלו עד סוף 2007 ב-50%.

ההמלצה החמה של HSBC שלחה את מניות הבנקים לעליות זה היום הרביעי ברציפות, והן בדרכן למחוק את הירידות החדות שנרשמו לפי כשבוע בעקבות מצבו הרפואי של שרון. הפועלים עלתה 3% לאומי הוסיפה גם היא 3%. דיסקונט סיים בעלייה של 1.3%.

כימיקלים לישראל שאיבדה אתמול 1%, פתחה בירידה של 1.4% לאחר שבית ההשקעות מיטב הוריד אתמול את המלצתו למניה. ואולם, המלצה של מריל לינץ' שהגיעה היום, דווקא מציבה למניה מחיר של 22.5 שקל למניה - כ-18% יותר ממחירה בשוק הבוקר. המלצה זו שלחה את כי"ל בחזרה לעלייה של 1.5%. עוד במגזר הכימיה, ענקית הגנריקה הישראלית טבע הוסיפה 0.2% ומכתשים-אגן שנסחרה במרבית שעות היום במגמה חיובית סיימה בירידה של 0.4%.

דלק נדל"ן, שהוסיפה אתמול 6%, התחזקה בעוד 3%. החברה הודיעה אתמול כי רכשה 45% משני בניינים בפינלנד תמורת 111 מיליון שקל. החברה האם, קבוצת דלק, הוסיפה 0.6% והשלימה בכך עלייה של 7.7% מתחילת השנה.

שטראוס-עלית הוסיפה 3.1%. האנליסט בני שרביט מגאון בית השקעות, צופה לשטראוס-עלית שנת צמיחה נאה, בעיקר בפעילות בחו"ל ואולי גם בהנפקה בחו"ל. לכן החליט להותיר למניה המלצת "קנייה" ולהעלות את מחיר היעד ב-1.6 שקל, ל-50 שקל למניה - גבוה בכ-16% ממחירה בשוק.

אל-על איבדה 2.1%. שר התיירות, אברהם הירשזון, הודיע היום כי החליט להעניק רישיון לחברת התיירות, ישראייר, להפעלת קו תעופה סדיר לניו יורק אשר יתחרה בחברת אל על. החלטתו של הירשזון נמסרה בתום תקופה ממושכת של מאבק ציבורי בין אל על לישראייר.

עליות נרשמו גם במניות הנדל"ן, והמדד הרלוונטי סיים בעלייה של 2.3% כך שהוא משלים בכך עלייה של 11% מתחילת השנה. עליות ממוצעות של 2.3% נרשמו גם במניות השורה השלישית, מניות היתר אשר משלימות עלייה של 8.3% מתחילת השנה.

עליות נרשמו בשוק הסולידי: איגרות החוב השקליות מסוג שחר הוסיפו עד 0.2% ואיגרות החוב הצמודות מסוג גליל הוסיפו עד 0.4%.

"השוק מתנהג כאילו עבר חזרה למגמה של עליות", אמר הבוקר פעיל בשוק המוסדי, "ניתוח השוק עד לבחירות יהיה ניתוח האופק המדיני שתציג הממשלה הבאה, ועל פי זה יתנהג השוק. נתוני המקרו הכלכליים לשנה הבאה יוכתבו בידי הממשלה ואין ערובה שהמצב הטוב הנוכחי יישאר לשנה הבאה אחריה".

על פי הערכת בתי ההשקעות, צפוי גם מדד המחירים לצרכן עבור חודש ינואר להיות שלילי. מדד זה צפוי לשקף ירידת מחירים של כ-0.5%. תחזיות אלה מחזקות את הציפיות לכך שלא יהיו העלאות ריבית מפתיעות. בנוסף, הפדרל ריזרב האמריקאי צפוי להעלות את הריבית בארצות הברית בסוף חודש ינואר ב-0.25% לרמה של 4.5%. עובדה זו מחזקת גם כן את הציפיות לעליית הריבית בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully