וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העובדים בלאומי: כל החלטה הקשורה להפרטה צריכה לעבור במועצה ובוועד

הארץ

6.7.2001 / 8:42

המועצה מתנגדת עקרונית להפרטת הבנק בדרך של מכירת המניות לגוף אסטרטגי בינלאומי, כפי שמציע האוצר

מאת עמית שרביט

מועצת העובדים הארצית של עובדי בנק לאומי מתנגדת לצעדים של יו"ר הוועד, לואי רוט, בכל הנוגע להפרטת הבנק. במועצת העובדים אמרו כי כל החלטה שתתקבל, המתייחסת להפרטת הבנק, צריכה לעבור גם את אישור המועצה ולא רק את אישור הוועד הארצי. כמו כן נאמר כי המועצה מתנגדת עקרונית להפרטת הבנק בדרך של מכירת המניות לגוף אסטרטגי בינלאומי, כפי שמציע האוצר.

ללאומי כ-9,000 עובדים, מתוכם נבחרים כ-91 חברי מועצה ארצית, שבראשה עומד שלמה יפרח. 18 חברי המועצה הארצית שנבחרו ראשונים במחוזות הגדולים מכהנים גם בוועד הארצי, שבראשו עומד לואי רוט.

מקור שביקש בעבר לגבש קבוצה שתתמודד על מכירת גרעין השליטה בבנק, המוחזק על ידי המדינה (42%), אמר כי העובדים יהוו את אחת המכשלות הקשות בדרך להפרטה. "פיצולים אצל העובדים יקשו על הגעה להסכם עמם, דבר שיגרום להאטה בתהליך ההפרטה, בנוסף לבעיות האוביקטיוויות של ההפרטה", אמר המקור.

רוט אמר בוועדת משנה לוועדת הכספים השבוע, כי עובדי הבנק יסכימו להפרטה בתנאי שיקבלו אופציות לרכישת מניות הבנק. עו"ד רם כספי, המייצג את הוועד הארצי של עובדי לאומי בדיונים מול נציגי האוצר ובנק ישראל, גיבש בעבר תוכנית אופציות לרכישת מניות הבנק על ידי העובדים, למשך חמש שנים.

לעובדים יש זכות לרכוש כיום 6% ממניות הבנק בעת תהליך ההפרטה של הבנק. תוכנית האופציות הועלתה לאחר שהמפקח על הבנקים התנגד לתוכנית קודמת שגובשה על ידי כספי בהסכמת האוצר ובנק לאומי, על פיה העובדים ירכשו כ-4% מניות של הבנק מעבר למניות שבאפשרותם לרכוש כיום, על ידי מימון של בנק לאומי.

העובדים התחייבו על פי תוכנית זו לוותר על זכויות המגיעות להם, בתמורה למימון שיקבלו מהבנק לרכוש את המניות. המקורות להחזר ההלוואות היו אמורים להיות הדיווידנדים שתשלם מניית לאומי, והשווי הכספי של הזכויות של עובדי לאומי.

תוכנית נוספת שנדונה באוצר היתה לאפשר לעובדי הבנק לקבל תמורה במזומן עבור המניות שיכולים לרכוש העובדים, בעת מכירת גרעין השליטה. תוכנית זו עשויה היתה לנטרל את העובדים בעת תהליך המכירה של הבנק ולהקל על רוכש פוטנציאלי.

ראש מועצת העובדים של לאומי, שלמה יפרח, אמר כי העובדים מתנגדים אסטרטגית להפרטת הבנק לגוף בינלאומי זר. כמו כן אמר כי הוא מתנגד לתוכניות לפיהן העובדים יקבלו אופציות לרכישת מניות בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully