וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25%

טל לוי

16.1.2006 / 13:10

איילת ניר: "נתוני המקרו תומכים באי שינוי ריבית אך זה לא הזמן לבחון את יציבות השקל דרך צמצום פער הריביות עם ארה"ב"

"נתוני המקרו תומכים באי שינוי הריבית, אך בשל רמת אי הוודאות במשק והצפי לעליית הריבית בארה"ב ב-31 בינואר, אנו מעריכים כי הריבית תעלה בסוף החודש ב-0.25% ותעמוד על 4.75%". כך כותבת הכלכלנית הראשית של בית ההשקעות אי.בי.אי, איילת ניר.

הבוקר פרסם בנק ישראל את ציפיות האינפלציה לשנה הקרובה. בבנק צופים כי האינפלציה תעמוד על 1.7%, לעומת הערכות של 2.1% בחודש שלפני כן. הציפיות שמפרסם בנק ישראל מבוססות על הפער בתשואה שבין איגרות החוב השקליות (לדוגמה מסוג שחר) לבין הצמודות (לדוגמה גליל).

"בהינתן הצפי לעליית הריבית האמריקאית בסוף החודש לאור העלייה האחרונה במחירי הדלקים, ובעיקר בשל אי הודאות הפוליטית-מדינית (מצבו הבריאותי של שרון, הבחירות שבפתח, הבחירות ברשות הפלשתינית לקראת סוף החודש) אין זה הזמן לבחון את יציבות השקל על ידי צמצום פער הריביות לאפס", מציינת איילת ניר.

"המדד השלילי שפורסם אמש אינו מהווה גורם התומך באי שינוי הריבית ממספר סיבות", כותבים בבית ההשקעות "האחת, מאחר והוא ירד בהתאם לציפיות; השנייה, משום שהתחזיות לשנה הקרובה כבר לוקחות בחשבון את התחזיות החודשיות הקרובות (כלומר מגולמות). והשלישית, משום שהגורמים שהביאו למדדים שליליים אלו (ירידה במחירי הדלקים, ייסוף בשער החליפין), כבר אינם עושים זאת. כלומר, לא מדובר במגמה של ירידת מחירי דלקים אלא דווקא להיפך: מחירים אלה דווקא עלו לאחרונה, וגם שער החליפין של השקל כנגד הדולר שינה כיוון".

בנק ישראל מפרסם את גובה הריבית במשק מדי יום השני האחרון לכל חודש, אולם רק בתנאי שנותרו שני ימי מסחר אחריו. למעשה, אמור היה הבנק לפרסם את הריבית ביום שני ה-30 בינואר, אך אחריו יש רק יום מסחר אחד, ולכן יפרסם הנגיד את החלטתו כבר בעוד שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully