וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש מול היורו בעקבות פרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב; נסחר ברמה של 83.99 סנט ליורו

עפרה שלו

6.7.2001 / 22:39

מוקדם יותר קפץ הדולר לשיא של 8 חודשים מול היורו, בעידוד נתוני מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בארה"ב ביוני

הדולר נחלש מול היורו בעקבות פרסום דו"ח התעסוקה בארה"ב של חודש יוני. הדולר נסחר ברמה של 83.99 סנט ליורו, לעומת 83.62 סנט ליורו, מוקדם יותר במסחר. מול היון נסחר הדולר כמעט ללא שינוי, ברמה של 125.66 ין לדולר.

היום פורסם כי שיעור האבטלה בארה"ב בחודש יוני עלה ל-4.5% לעומת 4.4% במאי. שיעור האבטלה היה נמוך מהתחזיות, שצפו 4.6%. מנתוני משרד התעסוקה בארה"ב עולה כי 114 אלף עובדים איבדו את משרתם בחודש יוני, לאחר שבמאי נוספו 8,000 משרות. שיעור האבטלה הנוכחי הוא הגבוה ביותר מאז מארס 1998.

נתוני התעסוקה מצטרפים לשורה של אינדיקציות המצביעות על האטה חדה בצמיחה הכלכלית בארה"ב, ולכן פוגעת בדולר, אך אנליסטים מאמינים שהפגיעה תהיה מוגבלת. האנליסטים מניחים כי הנתונים שפורסמו היום לא ישנו את הציפיות לכך שהמשק האמריקאי יתאושש מהר יותר מהאירופי והיפאני.

מוקדם יותר במסחר קפץ הדולר לשיא של 8 חודשים מול היורו, והשלים עלייה של 1% תוך 24 שעות. עוצמת הדולר, אמרו אנליסטים, נובעת מהעובדה שהבנק המרכזי של ארה"ב מתמקד יותר בעידוד הצמיחה במשק, מאשר בנקים מרכזיים אחרים. נתוני מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בארה"ב הראו עלייה גדולה מהצפוי ביוני, כך דווח אתמול על ידי ממשלת ארה"ב. אתמול בחר הבנק המרכזי של אירופה שלא להוריד את הריבית בגוש היורו. שער הריבית - 4.5% - נותר בעינו, למרות סימנים להאטה כלכלית מחמירה באירופה, בגלל חששות הבנק מהתגברות האינפלציה.

יפאן, לעומת ארה"ב, נמצאת עדיין באחיזתה של האטה כלכלית הגובלת במיתון. ברבעון הראשון נרשמה נסיגה של 0.2% בתמ"ג של יפאן. נתוני התפוקה התעשייתית במאי רשמו ירידה של 1.2%, ומדד הבטחון העסקי (טנקאן), צנח ברבעון השני לרמה הנמוכה מאז דצמבר 1999. למרות שרה"מ קואיזומי הבטיח לחולל רפורמות במערכת הפיננסית, ולדחוף לעידוד הצמיחה, דרכה של יפאן להבראה כלכלית נראית רחוקה, והין לא זוכה לתמיכה מול הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully