וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק על קו 2,000 הנקודות אחרי ירידה של 3.6%; מרקורי צונחת ב-10.3%

רמי קפלן

6.7.2001 / 21:56

אזהרות רווח ממגזר הטכנולוגיה ונתוני אבטלה מחמירים שולחים גם את הדאו לירידה של 2.3%; קומברס וצ'ק פוינט מאבדות 7.5% ו-4.6%; אולטיקום צונחת ב-12%; אי.סי.אי ב-4 דולרים

מדד הנאסד"ק מאיים לפרוץ את קו 2,000 הנקודות בדרך למטה, בעקבות ירידה של 3.6%, במהלכו של יום קודר במיוחד לנוכח גל אזהרות רווח שהגיע ממגזר הטכנולוגיה. גם נתוני האבטלה בארה"ב, שהעמיקה בחודש יוני, לא מסייעים היום לסנטימנט. מדד הדאו ג'ונס, בירידה חמורה במונחים שלו, מתקרב אף הוא לקו 10,000 הנקודות אחרי ירידה של 2.3%.

יומיים לאחר יום העצמאות האמריקאי, נראה שאזהרות הרווח, ההולכות ומחמירות, מסכלות כל סיכוי להתפתחותו של סנטימנט חיובי במהלך המסחר היום, בהיעדרם של סימני תקווה לשיפור.

יצרנית השבבים האמריקאית AMD (סימול AMD) זיעזעה אתמול את הסוחרים כאשר פירסמה אזהרת רווח קשה לרבעון השני. החברה, המתחרה הראשית של אינטל בשוק המעבדים למחשבים אישיים, חתכה את תחזיות הרווח בכ-85%, בשל לחצי מחירים בשוקי זכרונות הפלאש ושבבי ה-PC. בעקבות ההודעה נופלת המניה ב-27%.

AMD נחשבה לאחת התקוות הגדולות וההצלחות של שוק החומרה - בהצליחה לנגוס בנתחי שוק של אינטל, הגדולה ממנה בהרבה. החברה, שדיווחה על חולשה בכל ענפי הפעילות שלה, הודיעה כי היא צופה ירידה של 17% בהכנסות הרבעון השני ל-985 מיליון דולר לעומת הרבעון הראשון, ולעומת תחזיות קודמות להכנסות של 1.08 מיליארד דולר.

חוץ מ-AMD פירסמו אזהרות רווח גם ענקית אחסון המידע EMC (סימול EMCC), וחברת התוכנה BMC (סימול BMC), שמתקשות אף הן להתמודד עם ההאטה העולמית בהוצאות על טכנולוגיה. המניות שנפגעות היום אינן רק אלה של החברות שהזהירו, אלא גם של המתחרות שלהן ושל חברות אחרות מאותו הסקטור, חלקן ישראליות.

גם הזירה המאקרו כלכלית לא מספקת היום חדשות טובות במיוחד. שיעור האבטלה בארה"ב בחודש יוני עלה ל-4.5% לעומת 4.4%, למרות שהיה נמוך מהתחזיות הפסימיות ל-4.6%. שיעור האבטלה הנוכחי הוא הגבוה ביותר מאז מארס 1998, כאשר עיקר ההאטה בשוק העבודה נרשמה במגזר היצרני.

אופטיבייס יורדת 5.5% בעקבות אזהרת הרווח

המניות הישראליות נסחרות היום כמו השוק, בנטייה ברורה לירידות. בולטות במיוחד מניות הטכנולוגיה הכבדות שצבועות היום באדום חזק.

מניית מרקורי צונחת ב-10.3% למחיר של 49.1 דולר, ומשלימה ירידה של 20% מערכה השבוע, לרמה בה לא ביקרה מאז תחילת אפריל. יחד איתה, מאבדת גם מניית קומברס מערכה 7.5% למחיר של 49.4 דולר, כמעט מחיר שפל של כל הזמנים.

הסנטימנט השלילי לא פוסח גם על מניית צ'ק פוינט , שמאבדת 4.6% למחיר של 42.9 דולר, לאחר שאתמול הצליחה להתרומם מעט.

מניית אופטיבייס מאבדת כעת 5.5% למחיר של 5.2 דולרים, לאחר שפירסמה אתמול בתום המסחר אזהרת רווח בה הודיעה כי ההכנסות הצפויות ברבעון השני יהיו נמוכות מהתחזיות, כרגיל, עקב החולשה המתמשכת בסקטור הטכנולוגיה. החברה מצפה עתה להכנסות של 7.1 מיליון דולר, לעומת תחזית להכנסה של 8 מיליון, כמו ברבעון הקודם.

אופטיבייס תפסיד 20-25 סנט למניה, בניכוי הוצאות על מחיקת מוניטין, גרוע בהרבה מתוצאות הרבעון הקודם, שעמדו על הפסד של 8 סנטים למניה, וטוב פחות מהתחזית להפסד של 16-20 סנט למניה. באשר להמשך השנה, ההנהלה מצפה לשיפור כלשהו בהכנסות מרבעון לרבעון, אך לא ביחס לשנה שעברה.

הזהירה גם חברת לומיננט שיורדת כעת ב-8% למחיר של 3.5 דולרים. רווחיה של לומיננט ברבעון השני יעמדו אומנם בתחזיות, אך הכנסותיה צפויות להגיע ל-41 מיליון דולר, ירידה של 15% לעומת ההכנסות ברבעון הראשון של השנה, ונמוך מהתחזית ששיחררה החברה קודם. בנוסף הודיעה יצרנית הרכיבים האופטיים על פיטורים של 600 עובדים שהם שליש מאנשיה.

ירידות בולטות נוספות רושמות גם מניית אולטיקום שצונחת ב-12% למחיר של 27.1 דולר, ומוחקת כך את העליות שרשמה מאז פירסמה דו"חות כספיים טובים לרבעון הראשון, ומניית נור , שפירסמה השבוע אזהרת רווח, ספגה הורדות דירוג מצד אנליסטים, ויורדת כעת ב-9.6% למחיר של 5 דולרים.

בקרב העולות המעטות ניתן למצוא את מניית ויריאנט שעולה ב-8.5% למחיר של 89 סנט, ואת מניית אי.אס.סי שעולה ב-4.2% למחיר של 27.8 דולר, לאחר שהודיעה אתמול כי תעמוד בתחזיותיה לרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully