וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק מעלה את תחזית הצמיחה בתמ"ג ל-4.5%

אסף רותם

17.1.2006 / 9:54

בסקירה צויינה חסינות השוק למצב שרון, הודות ליציבות הפוליטית וזרימה של 3.2 מיליארד ד' לקרנות המתמקדות בשווקים מתעוררים

באיחור של שבוע, בדויטשה בנק אומרים בקול רם את מה שכל השוק יודע: לאחר השבץ המוחי של שרון, המקומיים מכרו מתוך ציפייה שהזרים ימכרו, אולם הזרים ראו את המחירים החדשים ואספו מניות.

בסקירה על מצב השוק הישראלי, שפורסמה אמש, ציינו את חסינות השוק למצבו של שרון, הודות ליציבות הפוליטית, והתמקדותם של המשקיעים בנתוני הכלכלה הטובים. בנוסף, זרימה אדירה של 3.2 מיליארד דולר לקרנות המתמקדות בשווקים מתעוררים ודאי עזרה. הנתון הבולט ביותר בסקירה מתייחס לתחזית 2006: זו זוכה לשדרוג והצמיחה בתמ"ג הוקפצה מ-4.1% ל-4.5%. תחזית היצוא הריאלי שודרגה אף היא ועומדת על גידול של 7.4% לעומת גידול צפוי של 6.5% קודם לכן.

בדויטשה מלינים על הסחירות הנמוכה בשוק הישראלי: בידי הציבור רק כ-40% מהון החברות. גם חלקם של משקיעים זרים, שסך השקעתם הגיעה ל-70 מיליארד שקל, נמוכה יחסית ועומדת על 12.5%. אולם, נתונים אלה צפויים לעלות, עם המשך זרימת הכספים לקרנות המתמקדות בשווקים מתפתחים.

נקודה מעניינת נוספת, היא השקעת הציבור במניות, שהגיעה ל-29% מסך נכסיו - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. בפעמיים הקודמות שהשוק הגיע לנתון דומה, ב-1993 וב-1999, הדבר הקדים ירידות וזרימת כספים החוצה. אולם, הפעם התפזרות התיק היא שמרנית הרבה יותר, מתוכו כ-60% במכשירים שקליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully