וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האופטיקה זאפייר, שנוסדה על ידי ישראלים, נרכשת על ידי סנטרפוינט בעסקת חילופי מניות שהיקפה לא ידוע

גיא ימין

7.7.2001 / 12:47

על פי הערכות מוקדמות ביקשו בעלי המניות בזאפייר 200-300 מיליון דולר עבור החברה; מוצרי החברה מתחרים באלו של חטיבת האופטיקה של אי.סי.איי, לייטסקייפ

לאחר משא ומתן ממושך נרכשת חברת האופטיקה זאפייר, שנוסדה על ידי ישראלים, על ידי חברת סטנרפוינט (Centerpoint Broadband Technologies). סנטרפוינט, חברה פרטית הפועלת בתחום מוצרי האופטיקה של FDM, רכשה את זאפייר, על 150 עובדיה במסגרת עסקת חילופי מניות שהיקפה לא נמסר, כך מפרסם אתר האופטיקה "לייט רידינג".

על פי דיווחים קודמים ביקשו בעלי המניות בזאפייר, המפתחת ומייצרת מערכות מיתוג בטכנולוגיית DWDM, סכום של 200-300 מיליון דולר תמורת החברה, אך לאור הקשיים מולם ניצבה החברה לאחרונה, ביניהם פיטורים, קיצוצים, קושי בקבלת הזמנות, והחלפת 3 מנכ"לים ב-9 החודשים האחרונים, ספק אם היקף העסקה מגיע אף למספרים אלה.

לשם השוואה, חברת כרומטיס, הפועלת בתחום, נרכשה על ידי חברת לוסנט בעסקת חילופי מניות ששוויה ביום הביצוע הגיע ל-4.5 מיליארד דולר.

הפעולה הראשונה אותה החליטה סנטרפוינט לבצע היא החלפת הנהלת החברה. ניר מרגלית, מייסד החברה בפברואר 1998 ומנכ"לה לשעבר יישאר קרוב לוודאי בתפקידו, אך יתר חברי ההנהלה "ישוחררו", אמרה דנה ולדמן, נשיאת סנטרפוינט ומנכל"ה. ולדמן הוסיפה כי סנטרפוינט מודעת לבעיות עימן מתמודדת זאפייר אך אין בכך בכדי להפחית מיכולתה של הטכנולוגיה של החברה לסייע לסנטרפוינט להתקדם.

גייסה כ-100 מיליון דולר

על פי ההערכות, בין החברות שהתעניינו בזאפייר מצויות החברות סיינה (סימול: CIEN), מרקוני (סימול:MONI), ואלקטל (סימול: ALA). החברות, המייצרות ציוד לתעשיית התקשורת האופטית, היו מעוניינות במוצר בתחום המטרו, ורכישת זאפייר הפועלת בתחום יכולה היתה להשלים את קו המוצרים שלהן במרחב העירוני.

עד כה גייסה זאפייר כ-100 מיליון דולר, מהם כ-85 מיליון דולר בגיוס פרטי שלישי לפני כשנה. בין קרנות ההון סיכון בזאפייר ניתן למצוא את קליינר פרקינס, הקרן המובילה בעולם בתחום האופטיקה. בקרב המשקיעים האסטרטגיים בחברה מצויה גם חממת הסטארט אפים MRV וחברת האופטיקה ג'וניפר.

מוצריה של זאפייר מתחרים ישירות במערכות האופטיות מסוג XDM שמייצרת ECI, במסגרת חטיבת האופטיקה שפוצלה ממנה, לייטסקייפ. אין בכך כדי להפתיע שכן זאפייר נוסדה על ידי קבוצה של פורשי אי.סי.איי, בהם פז גלבוע, שהיה אחראי באי.סי.איי על פיתוח ה-XDM בלייטסקייפ.

את רכישתה של זאפייר, יכולה אי.סי.איי לפרש בשני מובנים. מחד, התממשותה של העסקה בהיקף קטן יחסית, על ידי חברה פרטית, תוך ויתור של ענקיות ציוד התקשורת על שירותיה, יכולה להצביע על כך כי הערכות המחיר עליהן הצהירה אי.ס.איי בעבר, ושהיו בטווח של חצי מיליארד דולר עד מיליארד, הן לחלוטין לא ריאליות.

מאידך, בימים בהם מניית החברה נופלת בעוד 20% בשבוע למחיר של כ-4 דולרים ולשווי של כ-400 מיליון דולר בלבד, יכולה אי.סי.איי להשתעשע במחשבה שעל אף סירובה של נורטל לרכוש אותה, תצליח לייטסקייפ למצוא לה רוכש, ובגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully