וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות בשל מחירי הנפט

שרון שפורר

17.1.2006 / 23:21

TDS התקינה ציוד של אלווריון והמניה עולה ב-0.6%. טופ אימג' מזנקת ב-6.3% בשל עסקה בהיקף 2 מ' ד'. הנפט מעל 65 ד' לחבית

הגאות בזירת האנרגיה, שם סובבים מחירי הנפט סביב שיא של שלושה חודשים ונסחרים מעל לרף ה-65 דולר לחבית, מכבידים היום על הסנטימנט בוול סטריט ושולחים את המדדים המובילים לירידות בפתיחת המסחר. הנאסד"ק יורד ב-0.7% והדאו ג'ונס נסחר בירידה של קרוב ל-0.5%.

מקרב המניות הישראליות, בולטת אורכית שמוסיפה בפתיחה כ-3% ל-28.8 דולר וטופ אימג' שעולה ב-6.3% למחיר של 3.4 דולרים. אלווריון מוסיפה 0.6% בפתיחה ל-10.2 דולר בעקבות הזמנה חדשה בהיקף של כמיליון דולר.

סקירת טרום מסחר

מחירי הנפט מזנקים היום בשוקי האנרגיה לשיא של שלושה חודשים וחצי, ובוול סטריט מצביעים החוזים העתידיים על פתיחה שלילית של שבוע המסחר. מחירה של חבית נפט גולמי עולה ב-1.27 דולר ל-65.19 דולר, על רקע מתיחויות בניגריה ובאיראן. התקפות כבדות על מתקנים הביאו לירידה של 4% בתפוקת הנפט של ניגריה, היצרנית השמינית בגודלה בעולם של נפט. איראן, מפיקת הנפט השנייה בגודלה מבין מדינות אופ"ק, הזהירה את המערב מפני עלייה חדה במחירי הנפט, אם יינקטו כנגדה צעדי ענישה עקב תוכנית הגרעין שלה.

לאחר שאתמול נותרו השווקים סגורים לרגל יום מרטין לותר קינג, מצביעים החוזים העתידיים על ירידה של 0.8% במניות הטכנולוגיה הבכירות ועל ירידה מתונה מעט יותר של 0.5% בשוק כולו. עונת הדו"חות לרבעון הרביעי תיכנס השבוע להילוך גבוה, כאשר כמה מענקיות השוק האמריקאיות יפרסמו את תוצאותיהן הכספיות. היום יהיו אלה אינטל, יאהו ו-IBM, אשר יחשפו את התוצאות לאחר סיום המסחר. הפתעות לא נעימות מצדן ומצד חברות נוספות שיפרסמו השבוע את דו"חותיהן, עשויות להעיב על פתיחת השנה החיובית בוול סטריט.

בגזרה המקרו-כלכלית יפורסמו עוד לפני הפתיחה נתוני מדד הפעילות היצרנית באזור ניו יורק, אשר צפוי על פי הכלכלנים להצביע על ירידה בהיקף הפעילות ל-21 נקודות בינואר, מ-28.7 נקודות בדצמבר. במקביל, יפורסמו נתוני הייצור לדצמבר, שצפויים להצביע על גידול של 0.5% בייצור התעשייתי בארה"ב בדצמבר, לאחר עלייה של 0.7% בנובמבר. ניצולת התפוקה צפויה לעמוד על 80.6% מכושר הייצור.

אצל החברות הישראליות תיפתח עונת הדו"חות ביום רביעי לאחר הסגירה, עם פרסום התוצאות הכספיות של ענקית הבילינג, אמדוקס. בערב שבת השלימה מניית אמדוקס טיפוס של 18.6% תוך מעט יותר מחודש למחיר שיא של ארבע שנים - 30.6 דולר, וחצתה את התנגדות טכנית חזקה ברמה של 30 דולר.

סקופוס, המצטרפת הישראלית הטרייה לנאסד"ק, דיווחה היום על השלמת השלב הראשון מתוך שלושה של פרויקט לפרישת פתרונות וידיאו ברשת הרדיו והטלוויזיה של רוסיה. היקף הפרויקט כולו נאמד בכמה מיליוני דולרים.

אן.די.אס דיווחה, כי תספק לטלקום אוסטריה טכנולוגיות להגנת תכני IPTV ווידיאו על פי דרישה.

אי.סי.איי חגגה את התקנת הפלטפורמה ה-1,000 מתוצרתה ברשת ה-GSM של מפעילת הסלולר השנייה בגודלה ברוסיה, וימפלקום. מאז 1996, סיפקה אי.סי.איי לוימפלקום ציוד תקשורת בעשרות מיליוני דולרים.

אלווריון פירסמה, כי ספקית שירותי התקשורת האמריקאית TDS Metrocom, השיקה רשת תקשורת אלחוטית מתוצרת החברה הישראלית. היקף ציוד שנרכש, נאמד ביותר ממיליון דולר.

טופ אימג’, המתמחה בפתרונות לסליקת מסמכים בארגונים, דיווחה כי משרד ההגנה האוסטרלי בחר להרחיב את השימוש בפלטפורמת eFLOW3 שלה ולהתקינה באפליקציות נוספות. העסקה תימשך חמש שנים והיקפה מסתכם ב-2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully