וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המדדים ירדו ב-0.6%

אסף רותם

18.1.2006 / 17:25

אלרוב נדל"ן ריכזה את המחזור החמישי בגודלו וצנחה ב-16.6%. מדד הבנקים השיל 0.9% בהובלת לאומי, שירדה ב-1.5%

הריצה בבורסה בימים האחרונים, שהביאה את מדד ת"א 100 לרמות שיא וקירבה את מדד המעו"ף לשיאו טרם השבץ המוחי של שרון - נעצרה אמש. המסחר בתל אביב נחתם בירידות, זה היום השני ברציפות, כשמדד המעו"ף השיל 0.6% לרמה של 830 נקודות, בעוד מדד ת"א 100 איבד 0.6% אף הוא, לרמה של 847 נקודות. מחזור המסחר הסתכם ל-1.07 מיליארד שקל. אולם יותר מכך, נראה כי האווירה החיובית של יצוב החיים הפוליטיים שלאחר שרון, התחלפה באווירה שלילית הנעוצה בבורסות העולם, והיום חבקה את כל מגזרי המשק.

למגמה השלילית בבוקר תרמה ירידה של כ-0.6% במדדים המובילים אמש בוול סטריט - וכל זאת, לפני המהומה שלאחר הסגירה. תוצאותיהן הרבעוניות של אינטל ויאהו איכזבו את המשקיעים, שהענישו את המניות במסחר לאחר הסגירה אמש: אינטל נפלה ב-9% ויאהו איבדה 13%. בנוסף לכך, באסיה, נרשמו ירידות של כ-2.9% בטוקיו היום, במחזורי ענק שגרמו להפסקת מסחר כ-20 דקות לפני הסיום, תחת העומס הרב של הפקודות. ירידות אלה השלימו נפילה של כמעט 7% בשלושה ימי מסחר.

במקביל, כמה אירועים פוליטיים בזירת המזרח התיכון, מעבים עננה של חוסר ודאות פוליטי, ובראש - הבחירות המתקרבות ברשות הפלשתינית וכניסת החמאס לפוליטיקה, מול המתח שמשרה התוכנית הגרעינית של איראן, הממלאת את כותרות העיתונים מזה כשבועיים.

מניית הפועלים ריכזה כהרגלה עניין וירדה ב-0.2%, לאחר שהבוקר פורסם ב-TheMarker כי ליאון רקנאטי הוא זה שרכש לפני כחודש מנוחי דנקנר 4.9% מאחזקותיו במלח - בעלת עניין המחזיקה בכ-7% בבנק הפועלים. מדד הבנקים ירד 0.9% בהובלת לאומי, שנפלה ב-1.5%.

במגזר הכימיה, כי"ל השילה 0.5% וגם מכתשים אגן ירדה ב-0.5%.

"ידיעות אחרונות" פירסם הבוקר כי יעקב פרי מייצג קבוצת משקיעים המעוניינים לרכישת השליטה בגרנית, מקבוצת בורוביץ'-גלנקור, והמניה טיפסה 2.7% בתגובה.

אל על סיימה ללא שינוי לאחר נפילה של 2.7% השבוע, לאור החלטת שר התיירות הירשזון לפתוח את השמיים לקו סדיר נוסף לניו יורק, אותו תפעיל ארקיע. היום נודע כי אל על תשתף פעולה עם עובדיה במאבק המשפטי בבג"ץ, כנגד החלטת שר התיירות.

מניות הנדל"ן ריכזו עניין מתחילת ינואר ומדד הנדל"ן טיפס ב-9%, טרם הפתיחה היום. אלרוב נדל"ן - הכוכבת של מניות הנדל"ן - ריכזה את המחזור החמישי בגודלו, 38 מיליון שקל - פי 50 מהממוצע בה ברבעון האחרון. כל זאת קורה לאחר שזינקה ב-200% תוך שבועיים והכפילה את שוויה פי 10 ב-2005. אלרוב נדל"ן נסחרה בתזזיתיות גדולה היום, ולאחר שכבר עלתה 9%, הספיקה לאבד כרבע מערכה וסיימה בצניחה של 16.6%.

הירידות בנאסד"ק לא חסו אמש על המניות הדואליות, אולם טבע טיפסה ב-0.2% וריכזה את המסחר הגדול בשוק על אף שפתחה בפער שלילי של 0.4%. לעומתה, נייס נפלה ב-1.4% על אף שפתחה בפער חיובי של 0.7%. זאת, אחרי שנודע כי קרן פידליטי הפכה בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, עם אחזקות של 10.7%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully