וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק מאבד 1.5%

עומרי כהן

18.1.2006 / 23:05

האכזבה מתוצאותיהן של אינטל ויאהו מכבידות על השווקים. נייס מאבדת 3.1%. אורבוטק יורדת ב-2.8% וטבע עולה ב-0.9%

בוול סטריט נפתח יום המסחר בירידות חדות במגזר הטכנולוגיה, על רקע אכזבה מתוצאות ותחזיות שפירסמו ענקית השבבים אינטל וענקית האינטרנט יאהו. מדד נאסד"ק יורד ב-1.7% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.3%. גם המניות הישראליות סובלות היום מהמגמה השלילית בשוק. נייס מאבדת 3.1%, אם סיסטמס יורדת ב-2.2%, אורבוטק מאבדת 2.8% וסייפן יורדת ב-4.1%. מנגד עולה טבע ב-0.9% על רקע המלצה מג'ים קריימר מרשת CNBC.

סקירת טרום מסחר

כשעה וחצי טרם פתיחת שערי המסחר בוול סטריט ההערכות בקרב הסוחרים באשר לסיומו של ראלי דצמבר, לפחות לפי שעה, גוברות. תוצאות מאכזבות של ענקיות טכנולוגיה והמשכה של הגאות בזירת האנרגיה יכבידו היום על הסנטימנט בבורסות בניו יורק, לאחר שכבר אתמול חתמו המדדים המובילים של וול סטריט בירידות של כ-0.6% כל אחד.

ואכן, החוזים העתידיים על המדדים המובילים מאותתים בשעה זו על ירידה בפתיחת המסחר של כ-2% בנאסד"ק, מוטה הטכנולוגיה; ירידה של כ-0.8% במדד ה-S&P 500 ועל ירידה של כ-0.7% במדד הדאו ג'ונס.

החוזים העתידיים על מחירה של חבית נפט נסחרים בשעה זו של המסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות בניו יורק בעלייה של 44 סנט ל-66.75 דולר. מחיר הרחוק אך בכ-6% משיא כל הזמנים בגובה 70.85 דולר, שנקבע באוגוסט החולף, לאחר פגיעת סופת ההוריקן קתרינה בארה"ב. ברקע חששות משיבושים באספקת הנפט בניגריה ובאיראן.

אמש לאחר הנעילה, פירסמו אינטל, יאהו ו-IBM את תוצאות הרבעון הרביעי של השנה. שתי הראשונות החמיצו את תחזיות האנליסטים של וול סטריט וסיפקו תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי. אינטל אף הודיעה, כי לא תפרסם יותר עדכון חצי רבעוני על תוצאותיה. האכזבה מתוצאות השתיים שולחת את מניותיהן בשעות שלפני הפתיחה לירידות חדות של 10% וכ-12%, בהתאמה. לעומתן, IBM דווקא עקפה את תחזיות הרווח של וול סטריט, אך החמיצה את התחזיות עבור השורה העליונה בדו"חותיה. המניה עולה בשעה זו של טרום המסחר ב-0.2%.

ההודעה של אינטל שלחה את מניות הטכנולוגיה באסיה היום לירידות חדות, וגם אירופה סובלת מירידות חדות במניות הסקטור.

במסגרת עונת הדו"חות שעתידה להיכנס השבוע להילוך גבוה בוול סטריט, ידווחו היום על תוצאותיהן הכספיות ג'יי פי מורגן צ'ייס, eBay, ואפל קומפיוטר, שתזכה בוודאי לעניין מיוחד, על רקע מכירות ה-iPod במיוחד בתקופת החגים שנכללה ברבעון הרביעי של 2005.

גם בישראליות, תיפתח היום עונת הדיווחים כשהראשונה לדווח היא ענקית הבילינג, אמדוקס. אמדוקס תיסחר גם על רקע הודעתה, כי תספק את שירותי הבילינג וה-CRM של ספרינט-נקסטל בהיקף של כ-200 מיליון דולר בשנה - דבר המפיג את חששות המשקיעים מאיבוד החוזה בעקבות המיזוג הענק בין ספרינט לנקסטל. אמדוקס, שהגיעה ביום שבת לשיא של 4 שנים בגובה 30.6 דולר, התממשה אתמול בכחצי אחוז. מאז תחילת השנה השלימה המניה טיפוס של כ-18%.

מניותיה של טבע מטפסות בשלב טרום הפתיחה בכ-1% ל-43.2 דולר. מגיש החדשות ג'ים קריימר מ-CNBC המליץ אתמול למשקיעים על מניותיה של ענקית הפרמצבטיקה הישראלית. קריימר אמר שבדרך כלל לא היה ממליץ על טבע, אך החולשה האחרונה במניה, אשר איבדה כ-6% בחודש האחרון, היא שהביאה אותו לעשות כך.

המלצות של קריימר הביאו בעבר לזינוקים ואף למימושים חדים בקרב המניות הישראליות מעבר לים. כך, הזניק את רדויז'ן בספטמבר, את כור באוקטובר, שלח את אלווריון בנובמבר לנסיקה של כ-14% והקפיץ את אלון USA ב-7% בתחילת חודש דצמבר. מצד שני, קריימר היה אחראי לנפילה של 9% במניית סינרון, לאחר שקרא לממש אותה באמצע חודש דצמבר האחרון.

מניותיה של אודיוקודס עשויות גם הן להמשיך וליהנות מסנטימנט חיובי היום. בנק ההשקעות מריל לינץ' החליט שאין די בעליות של 33% במניה, והעלה את מחיר היעד עבורה ב-3 דולרים ל-16 דולר - גבוה בלמעלה מ-20% ממחיר השוק. האנליסט טל ליאני הותיר למניה המלצת "קנייה".

אמ סיסטמס יורדת בשעה זו ב-1.6% למחיר של 35.1 דולר. המניה זכתה אתמול להמלצת "קנייה" מבנק ההשקעות המברכט, שהעניק לה מחיר יעד של 38 דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully