וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות חדות במניות הטכנולוגיה

עומרי כהן

19.1.2006 / 0:02

הירידות - על רקע אכזבה מתוצאותיהן של אינטל ויאהו. טבע עלתה ב-0.1%. נאסד"ק ירד ב-1% והדאו ג'ונס איבד 0.4%

בוול סטריט הסתיים המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק ירד ב-1% ומדד דאו ג'ונס איבד 0.4%.

סקירה אחרונה 21:15

התוצאות והתחזיות שפירסמו אמש ענקית השבבים אינטל וענקית האינטרנט יאהו איכזבו את המשקיעים, ובוול סטריט הגיבו שוקי המניות בירידות שערים. את הירידות הובילו מניות הטכנולוגיה, ובראשן אלו הקשורות לתחום המחשבים. אולם נתוני אינפלציה טובים, אשר הצביעו כי במשק האמריקאי נשמרת יציבות המחירים, מיתנו את המגמה השלילית. ספר הבז', שפורסם לקראת הסגירה תמך גם הוא בכך וסייע להנמיך עוד יותר את גובה הלהבות.

בסיום המסחר ירד מדד נאסד"ק ב-0.9% ל-2,282 נקודות ומדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-10,8455 נקודות.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב, ירד בדצמבר בשיעור של 0.1% על רקע ירידה קלה וזמנית במחירי האנרגיה, ולמרות תחזית ממוצעת לעלייה בשיעור זהה. בניטרול סעיפי המזון והאנרגיה, עלה מדד הליבה בהתאם לציפיות ב-0.2%. בדו"ח התקופתי של הבנק הפדרלי המרכזי על מצבה של כלכלת ארה"ב, המכונה ספר הבז', ציין הפד כי כלכלת ארה"ב צמחה בקצב "מתון" ברוב ארה"ב ב-6 השבועות האחרונים והלחצים האינפלציונים התמתנו.

אמש, לאחר סיום המסחר, פירסמו אינטל, יאהו ו-IBM את תוצאות הרבעון הרביעי של השנה. שתי הראשונות החמיצו את תחזיות האנליסטים של וול סטריט וסיפקו תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי. אינטל אף הודיעה, כי לא תפרסם יותר עדכון חצי רבעוני על תוצאותיה. לעומתן, עקפה IBM את ממוצע התחזיות של האנליסטים, אולם החמיצה את ממוצע התחזיות בשורה העליונה.

לאחר הסגירה היום, תחשוף גם AMD, מתחרתה הגדולה של אינטל בשוק המעבדים למחשבים אישיים, את תוצאותיה הרבעוניות. יחד עמה יפרסמו את דו"חותיהן גם יצרנית מחשבי הגרפיקה ונגני המוזיקה הדיגיטליים, אפל, וכן ענקית המסחר המקוון, eBay.

אצל המניות הישראליות תיפתח הערב רשמית עונת הדו"חות, עם חשיפת התוצאות של ענקית הבילינג, אמדוקס. אולם, עוד קודם לכן עלתה המניה ב-2.4% והשלימה זינוק של כ-13% מתחילת השנה לשיא חדש של ארבע שנים - 31.1 דולר - על רקע זכייתה במכרז הבילינג וה-CRM של מפעילת הסלולר האמריקאית, ספרינט-נקסטל. היקף החוזה מוערך בכ-200 מיליון דולר בשנה.

המלצות של ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של רשת הטלוויזיה CNBC, הביאו לא פעם לתנודות יומיות חדות בקרב המניות הישראליות מעבר לים. כך, הזניק קריימר ביום מסחר אחד בספטמבר את רדוויז'ן ב-11%, את סינרון ואת כור ב-6% באוקטובר, את אלווריון ב-14% בנובמבר ואת אלון USA ב-7% בדצמבר. אולם מנגד, גרר קריימר גם את סינרון לנפילה יומית של 9% בדצמבר, לאחר שקרא לממש אותה בדצמבר.

אתמול לאחר סיום המסחר, הוא אמר בתוכניתו "כסף משוגע" ("Mad Money"), כי מדי פעם עושה השוק טעות כה חמורה, שאותה אומנם לא ניתן לתקן לבד, אך אפשר בהחלט לעשות ממנה כסף. קריימר התכוון בדבריו למניית טבע, אותה הוא ממליץ בדרך כלל למכור, אולם הפעם דווקא התייצב לטובתה. טבע, כמו כל המניות הישראליות, סובלת לדעתו בשבועיים האחרונים מחששות המשקיעים מפני חוסר יציבות במזרח התיכון, עקב מצבו הרפואי של ראש הממשלה שרון. זאת, בעוד עסקיה מפגינים חוסן והיא קרובה להשלים את המיזוג עם אייווקס, אשר יגדיל את החשיפה של טבע לארה"ב, ויקטין את הסיכונים של היותה חברה ישראלית. למרות זאת, נגררה טבע אחרי המגמה הכללית בשוק ואיבדה 0.2% ל-42.7 דולר.

אנליסט בשם וויליאם סוייר, מבית השקעות לא מאוד מוכר בשם לירינק סוואן, החל לסקר את תרו בהמלצת "תשואת שוק". סוואן הסביר את הדירוג הפושר ואת חוסר היכולת לצפות את ביצועיה של תרו בתקופה הנוכחית, עקב האפשרות להמשך מגמת חיסול המלאים אצל הסיטונאים והתחרות הגוברת בשוק הגנרי. סוואן גם מאמין, כי תחזיות השוק הנוכחיות לתרו עשויות להתברר כאופטימיות במידה מופרזת. עם זאת, הוא העריך כי בטווח הארוך יותר יכולה החברה ליהנות מצמיחה חזקה בהכנסות וברווחים. תרו נותרה ללא שינוי ב-15.3 דולר.

בנק ההשקעות מריל לינץ' העלה היום את מחיר היעד למניית אודיוקודס מ-13 דולר ל-16 דולר, והותיר לה המלצת "קנייה". עם זאת, אודיוקודס ירדה ב-0.2% ל-13 דולר, לאחר זינוק דו-חודשי של כ-33%.

אם סיסטמס ירדה ב-0.8% ל-34.8 דולר. האנליסט דניאל אמיר מבית ההשקעות WR המברכט, הפתיע אתמול את המשקיעים, כאשר חשף בעיות באספקת שבבי הזיכרון לטלפונים ניידים מתקדמים (MDOC - Mobile Disk On Chip), שמייצרת טושיבה היפאנית עבור אם סיסטמס. בתגובה חתך אמיר את תחזיותיו למכירות ה-MDOC ברבעון הרביעי של 2005 וברבעון הנוכחי, אולם העלה את תחזית המכירות הכוללת על רקע ביקושים חזקים לכונני USB ניידים. במקביל הותיר אמי המלצת "קנייה" למניה עם מחיר יעד של 38 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully