וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה לני"ע: התכוף פעלה בניגוד לתקנות

עומר שרביט

19.1.2006 / 15:31

לדברי הבורסה: לא היינו מאשרים ל"התכוף" לצאת משימור אם היתה מדווחת על האופציות לדוד אורון. רשות ני"ע בודקת את המקרה

הבורסה לני"ע אומרת היום כי חברת התכוף פעלה בניגוד לתקנות, בכך שהיקצתה את האופציות לבעל השליטה בה דוד אורון. זאת, מאחר שלאחר ההקצאה שיעור אחזקות הציבור עשוי לרדת בדילול מלא ל-4.7% בלבד. לפי תקנות הבורסה, השיעור המזערי שהציבור אמור להחזיק בחברה בורסאית אמור להסתכם ב-15% לפחות מהחברה.

לא זו בלבד, אלא שבעת שיצאה מרשימת השימור באוגוסט 2004, התכוף דיווחה כי שיעור החזקות בעלי העניין בה עומד על 85% גם בדילול מלא. החברה נמנעה מלדווח לבורסה על האופציות ועל כך שבדילול מלא שיעור החזקות הציבור ירד מתחת לשיעור הנדרש בתקנון הבורסה.

מאז הענקת האופציות, התכוף לא ביקשה אישור רשמי לרישומן, על אף שהיתה חייבת לעשות כן לפי ההוראות. הבורסה אומרת כי לו היתה יודעת על האופציות לבעלים, לא היתה מאפשרת לחברה לצאת מרשימת השימור לרשימה הרגילה. בשורה התחתונה, הבורסה איפשרה לחברה לחזור להיסחר ביום ראשון, לאחר השעייה של כשבוע וחצי.

האופציות שהוענקו לבעל השליטה הן בתוקף עד ל-2011 וניתנות להמרה ל-72% מהחברה. האופציות ניתנו כנגד הלוואה שקיבלה התכוף מבעל השליטה בסך של 1.7 מיליון שקל. הבעייה של התכוף עדיין לא הסתיימה, שכן רשות ני"ע, שרואה בחומרה רבה את המקרה, דרשה אף היא מספר הבהרות מהחברה.

הרשות עלתה על קיומן של האופציות, במסגרת טיוטת תשקיף שהוציאה התכוף בצסגרת גיוס הון אילו היא נערכת. בתוך כך דיווחה היום התכוף על הזמנה ממשרד הבטחון ורפא"ל לאספקת רכבים ממוגני ירי (זאב) בהיקף של 15.5 מיליון שקל.

הזמנה זו מגדילה את צבר ההזמנות של החברה לשנת 2006 להיקף של 100 מיליון שקל לביצוע בשנה הנוכחית. בעל השליטה אורון אמר היום כי "כל הסדר הנושים שאושר ב-2004 מקויים במלואו ועל כל סעיפיו. החברה שקופה לחלוטין לכל המשקיעים בשוק ההון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully