וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד הבא של חברות הסלולר: ילדים בגילאי 8-12

ערן גבאי

22.1.2006 / 12:05

שיעור חדירת מכשירי הסלולר בישראל בגילאי 12-8 נאמד ב-35%. צפוי לגדול ל-50% עד סוף 2007

קהל המטרה הבא של שוק הסלולר הם ילדים בגילאי 12-8, ופלח שוק זה צפוי להכפיל את עצמו עד 2010 - כך קובעת חברת המחקר יאנקי גרופ.

שוק הסלולר בישראל נהנה כבר מחדירה של 109%, ולכן לצד חיזוק ההשקעה בלקוח הקיים מחפשות חברות הסלולר גם יעדים ופלחי שוק להעמקת חדירתן. בישראל סלקום היתה פורצת הדרך, שהרחיבה כבר לפני שלוש שנים את המאמץ השיווקי שלה גם למגזר הילדים בגילאי 12-8, כחלק מהאסטרטגיה להעמיק את הסגמנטציה בענף.

פלח שוק זה מונה כיום כ-600 אלף ילדים ושיעור החדירה בישראל של שירותי הסלולר בגילאים אלה נאמד בכ-35%. גורמים בשוק הסלולר בישראל מעריכים כי עד 2007 יגיע שיעור החדירה של השירות הסלולרי בפלח גילאים זה לכ-50%.

עם זאת, ההצלחה בשיווק שירותי סלולר לפלח שוק זה בישראל היתה מוגבלת בלבד עד היום, והחברות חזרו להתמקד בעיקר בפלח הילדים 21-12 המונה יותר ממיליון בני נוער - שהם יותר מ-18% מכלל משתמשי הסלולר.

בחברות הסלולר מדווחים כי עיקר השימוש של גילאי 10-8 הוא בשיחות בתוך המשפחה בחבילות המשפחה השונות, ובשליחת הודעות קצרות - SMS.

כיום, בארה"ב טווח גילאי 12-8 כולל 5.3 מיליון מנויים בסלולר, המהווים 2.6% מכלל המנויים. בטווח גילאים זה 27% הם בעלי מכשיר סלולרי, אחוז חדירה שהוא כמעט שליש מכלל הממוצע של תעשיית הסלולר ב-2005. יאנקי גרופ צופה כי גילאי 12-10 ימשיכו להיות דומיננטיים ולהוות כ-75% מפלח שוק זה.

בחברת המחקר מציינים כי המשך הגידול בשוק הסלולר אצל ילדים בטווח גילאי 12-8 נובע ממספר גורמים: הרוויה בשוק הסלולר שמובילה את המפעילים לחפש שווקים בעלי אחוזי חדירה נמוכים; והעובדה שהמפעילים הסלולריים מאמצים מיומנויות להתמקדות בפלחי שוק באופן ישיר.

מרינה אמורוסו, אנליסטית של יאנקי גרופ בתחום הסלולר בארה"ב: "על מנת לממש את פוטנציאל הצמיחה של פלח שוק זה, על יצרניות המכשירים והמפעילים הסלולריים לשפר את גישתם לקהל היעד. המפעילים צריכים ליצור חבילות משפחתיות שיהיו אטרקטיוויות הן להורים והן לילדים". לדברי אמורוסו, יש כיום מעט מאוד מכשירים מיוחדים, תוכניות ייחודיות או חבילות המותאמות לתת מענה לצורכיהם של ילדים בגילאי 12-8.

שלי תשובה, שותף בטריגר-פורסייט, נציגת Yankee Group בישראל, אומר כי גם בישראל משקיעים המפעילים הסלולרים מאמץ ניכר בקרב שכבת בני הנוער ואף בשכבות גיל צעירות יותר שמתבטא הן בחבילות שירות (הטבות במסלולי משפחה) והן בתכנים רלוונטיים לפלח זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully