וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 0.1%

עומר שרביט

23.1.2006 / 17:17

שיכון ובינוי נפלה ב-3.2%. מכשתים אגן נפלה ב-1.7% והפועלים עלתה בשיעור דומה

שוק המניות בתל אביב המשיך היום להתנהג כמעט במנותק מהמגמה בעולם. יום המסחר נפתח בעליות קלות של 0.4% ומאוחר יותר המדדים עברו לירידות שערים קלות. החלטתו של סטנלי פישר להעלות את הריבית ביצרה את הנעילה האדומה, והמדדים המובילים ירדו בשיעור של עד 0.2%.

מדד המעו"ף השיל 0.1% ל-835 נקודות, מדד תל אביב 100 ירד בשיעור זהה ל-857 נקודות והתל טק סיים ללא שינוי. מחזור המסחר הסתכם ב-1.17 מיליארד שקל. בשוק הסולידי, השחר הארוך השיל כ-0.1% והגליל הארוך איבד 0.16%.

בלאומי פיא אמרו היום כי מספר מצומצם של 8 מניות אחראיות לתשואה הנאה במעו"ף ב-2005. בתקופה האחרונה, מדד תל אביב 75 מפגין עוצמה רבה יותר מהמעו"ף. מתחילת השנה עלה מדד זה ב-10.5% לעומת 1.5% בלבד במעו"ף.

נגיד בנק ישראל הודיע היום על העלאת הריבית ברבע אחוז, לרמה של 4.75%. לפיכך, פער הריביות בין ישראל לארה"ב עולה לחצי אחוז, לפחות עד לסוף החודש, אז יחליט הנגיד האמריקני אם להעלות את הריבית בארה"ב או שלא.

העלאת הריבית היום התרחשה למרות שמספר כלכלנים העריכו בימים האחרונים, כי בהתבסס על הנתונים הכלכליים של מדינת ישראל, לא היתה סיבה להעלות את הריבית. אולם, אפשר שהחלטת הנגיד היום היא בעקבות הצפי להעלאה דומה בארה"ב כך שהפער יישמר ברמה של רבע אחוז לטובת ישראל.

המשפט שחזר על עצמו פעמים רבות השבוע היה: "זה אינו הזמן לבחון את חוסנו של השקל באמצעות השוואת ריבית לזו של ארה"ב". הבוקר פורסם כי יחס החוב תוצר של מדינת ישראל עמד ב-2005 על 99.7%. לראשונה מאז 2001 ירד היחס מתחת ל-100%. יחס החוב תוצר הוא היחס בין סך חובות המדינה, שהסתכמו בישראל בסוף 2005 ב-553.3 מיליארד שקל, לבין התוצר שלה, שהיה בשנה שעברה 555 מיליארד שקל. מדובר באחד האינדיקטורים החשובים לחוסנה של מדינה עליו מסתכלות חברות דירוג האשראי.

טבע, שקיבלה אישור מוועדת הסחר בארה"ב למיזוג עם אייווקס, ירדה ב-0.5% בתום יום מסחר הפכפך במניה. בשאר מניות הכימיה, מכתשים אגן השילה 1.7% וכי"ל איבדה 1.1%. אמיר אביבי מהראל בית השקעות ממשיך להמליץ על מכתשים אגן במחיר יעד של 34 שקל - 28% יותר מהמחיר הנוכחי של המניה. בתגובה להודעה של מכתשים על הקמת חברה בת שתעסוק ברכש ואולי אף במכירה בסין, אביבי אומר כי "מדובר בעשיית סדר בכל הקשור לרכש של חומרי גלם. כיום הרכישות של חברות הבנות בסין הן מאופיינות בספורדיות, חוסר בקרה ותכנון מראש וכתוצאה מכך אין ניצול אופטימלי של המשאבים. האופרציה החדשה תייעל את מערך הרכש ותסייע להפחתת העלויות". מנגד, בכל הנוגע למכירות לשוק הסיני, אביבי אומר למכתשים ככל הנראה עדיין אין יכולת להתחרות עם היבואן ויצרן הסיני.

במניות הבנקים, הפועלים עלתה ב-1.6% ואילו לאומי פתחה בעלייה ועברה בהמשך היום לירידה של 0.2%. לאחר שעלתה אתמול ב-11%, ברן נסחרה היום בירידה של 1.56% בצל ההסכם להקמת בניין משרדים עבור אינטל בקרית גת בהיקף של 100 מיליון דולר. אלביט מערכות הוסיפה 0.25% בצל החוזה לאספקת סימולטורים לחיל האוויר הישראלי בהיקף של 10 מיליון דולר. דלק רכב נסחרה בירידה של 1.5%, בצל הפרסום הבוקר ב-TheMarker, כי החברה הקדימה מכירות מאזדה ל-2005 כדי לשמור על הבכורה בשוק. במילים אחרות: דלק סיכמה עם כמה חברות ליסינג על כך שתעביר להם מכוניות על חשבון מכירות עתידיות ב-2006.

מניית שיכון ובינוי, ירדה בשיעור חד יחסית של 3.2% במחזור של 5 מיליון שקל. היום הודיעה החברה על התפוצצות המו"מ למכירת אחזקות אריסון בחברה לקבוצת בארינבוים-קאהן. אלרוב נדל"ן המשיכה היום לנוע צפונה, בעלייה של 7.5% ובמחזור גדול של 12 מיליון שקל. המניה עלתה ב-235% מתחילת השנה ותמשיך להצית את הדמיון גם בתקופה הקרובה, על רקע הפריחה הכללית במניות הנדל"ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully