וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.612 שקלים

טל לוי

23.1.2006 / 16:07

היורו הוסיף 1.4% ל-5.66 שקלים. הדולר נחלש גם בעולם מול היורו

הדולר ממשיך להיסחר בחודש האחרון בלא מגמה ברורה ובטווח מסחר צר של 5 אגורות. המטבע האמריקאי איבד היום 0.216% ושערו נקבע על 4.612 שקלים. היורו התחזק ב-1.4%, ושערו נקבע על 5.66 שקלים.

בעולם עלה היורו לשיא של ארבעה חודשים מול הדולר, לאחר התבטאויות של בכירים בבנק המרכזי של אירופה (ECB) שרמזו על העלאות ריבית בגוש היורו בזמן הקרוב. החולשה של הדולר, שנחלש מול מרבית המטבעות הראשיים, נובעת מהערות של בכירים בבנק הפדרלי האמריקאי, שרמזו על הפסקת מדיניות העלאות הריבית בארצות הברית בזמן הקרוב, וכן מעליית מחירי האנרגיה הקשורה גם למתיחות עם איראן. בשעה זו, נסחר הדולר ברמה של 1.2235 דולר ליורו.

"הדולר-שקל נסחר כעת סביב רמה של 4.6160 שקלים, בפתיחת המסחר נסחר המטבע האמריקאי סביב רמה של 4.6130 שקלים, וירידה זו מוסברת בהיחלשותו של הדולר בעולם", כותב הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון. "השוק ממתין בציפייה להחלטת הריבית של סטנלי פישר, כאשר עדיין לא ברור האם תועלה הריבית ב-0.25% ל-4.75% או שתיוותר על כנה ברמה של 4.5%".

בימים האחרונים אומרים כלכלנים רבים, כי אמנם נתוני המקרו של ישראל אינם מצדיקים העלאת ריבית, אולם אין זה הזמן לבחון את חוסנו של השקל באמצעות השוואת ריבית עם ארצות הברית. בגיפט מסכימים להערכות הללו וסבורים, כי הנגיד יעלה את הריבית, ולו על מנת שלא לקחת סיכונים מיותרים ולהקדים תרופה למכה. הערכות אלה נסמכות על העובדה שקיים קונצנזוס לגבי העלאת הריבית בארצות הברית ב-31 בינואר.

בין הסיבות להעלאת הריבית: עליית מחירי הנפט שעלולה להאיץ את האינפלציה בארץ ובעולם, היעדר תקציב בישראל לשנת 2006 ואי הוודאות באשר לתוצאות הבחירות ברשות הפלשתינית. בין הסיבות שמזכירים כלכלנים באשר לאפשרות כי הריבית תיוותר על כנה: הציפיות האינפלציונית ירדו בצורה ניכרת וכעת עומדות סביב רמה של 1.7% לשנה, השיפור בגרעון התקציבי בשנת 2005, יציבות מחירים והיציבות בשוקי ההון והמטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully