וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצץ המו"מ על שיכון ובינוי

עומר שרביט

23.1.2006 / 12:26

העסקה היתה אמורה לשקף שווי של כ-1.8 מיליארד שקל לחברה, שסיימה את הרבעון השלישי עם הפסד ענק של 111 מיליון שקל

שלושה חודשים לאחר שהחל, פוצץ היום באופן סופי המו"מ בין אריסון החזקות לצביקה בארינבוים וסאני קאהן, על מכירת השליטה בשיכון ובינוי. המו"מ עבר מספר תהפוכות, כאשר בשלב מוקדם פרש ממנו בני שטיינמץ שקיבל רגליים קרות והוחלף בקאהן.

העסקה היתה אמורה לשקף שווי של כ-1.8 מיליארד שקל לחברה, שסיימה את הרבעון השלישי עם הפסד ענק של 111 מיליון שקל. הערכות שונות נשמעו בתקופה האחרונה באשר לסיבות שהובילו למבוי הסתום במו"מ. אחת מהן היתה, כי הצדדים לא הגיעו להסכמה על גובה הקנס שישולם במקרה של ביטול העסקה ומקורבים למו"מ אף דיברו על קשיים שונים שהערים שלמה נחמה, מקבוצת אריסון, על החתימה הסופית.

בנוסף לקבוצת אריסון, שהיתה אמורה לרשום רווח הון גדול, מי שהפסיד מאי הבשלת המו"מ הוא איש יחסי הציבור רן רהב. זאת, מאחר שלפי הערכות האחרון היה אמור לגרוף עמלה של כ-16 מיליון שקל מתיווך בין הצדדים.

שיכון ובינוי עצמה המשיכה בתקופה האחרונה בנסיונות השיקום. החברה הודיעה על שינוי ארגוני מקיף, במסגרתו אמורה מצבת כוח האדם בחברה להצטמק ב-10%, או במלים אחרות - פיטורים של 200 עובדים. למרות הפסדים של כחצי מיליארד שקל בשלוש שנים, שיכון ובינוי נחשבת אטרקטיווית בשל אחזקות נדל"ן שרשומות בערכים היסטוריים ועשויות לקבל שווי גבוה יותר במקרה שיועברו לקרנות ריט. מניית החברה הגיבה בירידה של 1.44%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully