וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד: עלייה רבעונית של 19% ברווח ל-124 מ' דולר

23.1.2006 / 15:41

העלייה ברווח מיוחסת בין היתר למכירת חטיבת השכרת המכוניות הרץ לקבוצת משקיעים פרטיים

יצרנית המכוניות פורד דיווחה על עלייה של 19% ברווח הנקי ברבעון הרביעי לעומת הרבעון המקביל. בחברה מייחסים את הגידול ברווח להתחזקות פעילות מימון המכוניות ולמכירת חטיבת השכרת המכוניות הרץ. פורד רשמה רווח נקי בסך 124 מיליון דולר או 8 סנט למניה, מעל לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה ירדו ב-5% ב-2005 לעומת עלייה של 0.5% בהכנסות המגזר.

התוצאות של פורד כוללות 1.08 מיליארד דולר ממכירת הרץ לקבוצת משקיעים פרטיים, הפחתות ערך בחטיבת יגואר הבריטית, עלויות קיצוצי העובדים בצפון אמריקה ורווח בחטיבת המימון בסך 465 מיליון דולר. לעומת זאת, חטיבת המכוניות הצפון-אמריקאית של פורד רשמה הפסד של 143 מיליון דולר לפני מס - צמצום של ההפסד שנרשם ברבעון הרביעי של 2004. ללא סעיפים חד פעמיים אלה, הייתה פורד רושמת רווח של 511 מיליון דולר או 26 סנט למניה. תחזית האנליסטים לשורה זו היתה ל-1 סנט למניה.

התוצאות אינן כוללות פיטורים וקיצוצים שהחברה צפויה להודיע עליהם היום במטרה לקצץ בעלויות, ולנסות לעצור את הירידה המתמשכת במחיר המניה של פורד. ב-2005 נפלה מניית פורד ב-47%. במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט, נסחרת המניה בעלייה של 4.8%.

פורד צפויה להודיע על קיצוץ של לפחות 25 אלף משרות בצפון אמריקה, שהן כ-20% מכוח העבודה שלה ביבשת, בארבע השנים הקרובות על רקע הפסדיה. וויליאם (ביל) קליי פורד ג'וניור, מנכ"ל פורד ונינו של מייסד החברה הנרי פורד, צפוי לחשוף היום את פרטי התוכנית לארגון מחדש של עסקי החברה בצפון אמריקה. הקיצוץ הצפוי בכוח העבודה יהיה הגדול ביותר שידעה פורד מאז 2002.

נתח שוק המכוניות של פורד בארצות הברית הצטמצם ב-2005 ל-18.6% לעומת 19.6% ב-2004. הירידה במכירות ובנתח השוק של החברה הובילה החודש את שירות דירוג איגרות החוב מודי'ס להוריד את דירוגה של חברת פורד מוטור קרדיט לרמת "זבל". חטיבת האשראי הייתה האחרונה מבין חטיבות החברה שהיתה בעלת דירוג השקעה. גם סטנדרד אנד פור'ס הורידה את דירוג האשראי של פורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully