וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע ירדה ב-1.6%

שרון שפורר

24.1.2006 / 0:26

טבע השלימה ירידה של מעל ל-8% מאז אמצע דצמבר. מרקורי הגיבה להמלצה חיובית בעלייה של 1.5%. נאסד"ק חתם כמעט ללא שינוי

וול סטריט התקשתה להתאושש היום מהירידות החדות בהן חתמה את סוף השבוע החולף. מדד נאסד"ק מוטה הטכנולוגיה סבל מתנודתיות במהלך המסחר וחתם לבסוף בעלייה מזערית בלבד של 0.05% ל-2,248.6 נקודות. מדד דאו ג'ונס עלה בשיעור מתון של 0.2% לרמה של 10,688 נקודות, כשדו"חות מרשימים של ענקית הרכב פורד, שאף פירסמה תוכנית התייעלות לשנה הקרובה ששלחו את המניה לעלייה של 5%, הם ששמרו על המדד מוטה התעשיות המסורתיות בצדו הירוק של המתרס.

הרמות הגבוהות בהן נסחרות מחירי הנפט הכבידו היום על הסנטימנט, על אף רגיעה קלה בזירה. החוזים העתידיים על מחירה של חבית למסירה בחודש מארס חתמו בירידה של 38 סנט ובגובה של 68.1 דולר.

במסגרת עונת הדיווחים בוול סטריט, צפויה ענקית השבבים טקסס אינסטרומנטס לפרסם את תוצאותיה לאחר הנעילה. לקראת הפרסום, שיזכה מן הסתם לעניין רב, בעקבות האכזבה ממניות הטכנולוגיה בשבוע שעבר, עלתה המניה בשיעור מתון של 0.3% ל-31.75 דולר. גוגל אגב התאוששה היום עם עלייה של 7.1% למחיר של כ-428 דולר.

בגזרה המקרו כלכלית, פורסם זמן לא רב לאחר הפתיחה מדד המדדים המובילים, המהווה אינדיקטור מסוים לצמיחה העתידית בכלכלה החזקה בעולם. המדד עלה בשיעור של 0.1%, בעוד הצפי היה לעלייה מעט חדה יותר של 0.2% בחודש דצמבר.

בקרב המניות הישראליות, פירסמה היום ספקית פתרונות אבטחת המידע, אלדין, את תוצאותיה לרבעון הרביעי, אשר עמדו בתחזיות המוקדמות של החברה ועלו במקצת על ממוצע תחזיות האנליסטים. הכנסות החברה גדלו ב-16% ל-21.8 מיליון דולר והרווח הנקי טיפס לשיא של 3.9 מיליון דולר (26 סנט למניה בדילול מלא), לעומת רווח של 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2004. בנוסף, העריכה אלדין כי תסיים את הרבעון הקרוב עם הכנסות של 23.3-21.3 מיליון דולר, לצד רווח של 28-25 סנט למניה. אלדין, שפתחה בעלייה קלה, חתמה את המסחר בירידה קלה של 0.1% למחיר של 17.5 דולר.

כשנה לאחר שהחלה בהחלפת מערכות החיוב של חברת הטלפון הרוסית Svyazinvest, בפרויקט משותף עם ענקית המחשוב IBM, דיווחה היום חברת אמדוקס על זכייה בחוזה משמעותי חדש עם החברה הרוסית, במסגרת השלב השני של הפרויקט. על פי הערכות בשוק, צפוי השלב השני לספק לאמדוקס הכנסות של עשרות מיליוני דולרים. טל ליאני, אנליסט התקשורת של מריל לינץ', העריך בעבר כי הפרויקט כולו ייארך כשלוש עד ארבע שנים במסגרת שלושה שלבים, ויספק לאמדוקס הכנסות בהיקף כולל של 180-160 דולר. אמדוקס עלתה ב-0.2% למחיר של 32 דולר.

ליפמן חתמה על חוזה הפצה עם קונקווסט פייננשל האמריקאית, בהיקף של 4 מיליון דולר. אספקת המוצרים החלה בסוף 2005 ותימשך לאורך 2006. במסגרת ההסכם, תמכור החברה מערכות הכוללות קופות רושמות אלקטרוניות, קוראי כרטיסים חכמים להקשת קוד סודי ורשיונות לתוכנות ניהול של חנויות וניהול מוצרים. למרות ההודעה, ירדה ליפמן ב-1.1% לכ-26 דולר.

בית ההשקעות פייפר ג'פרי העלה היום את מחיר היעד לטבע מ-42 דולר ל-47 דולר וחזר על המלצת "תשואת יתר" למניה. בנוסף, הודיעה טבע כי תשלים את רכישת אייווקס ב-26 בינואר, לאחר שקיבלה את אישור ועדת הסחר הפדרלית של ארה"ב לביצוע העסקה. טבע חתמה בירידה של כ-1.6% ל-41.8 דולר - משלימה ירידה של מעל ל-8% מאז אמצע דצמבר, אז הגיעה לשיא של 45.5 דולר.

ב-RBC העלו את מחיר היעד לקומברס מ-26 דולר ל-28 דולר וחזרו על המלצה של "תשואת מגזר". קומברס סיימה את המסחר בירידה של 0.4% ל-25.9 דולר.

שני בתי השקעות, שסייעו בהנפקת סקופוס בנאסד"ק, החלו לסקר היום את ביצועי החברה. תומאס וייזל העניק לסקופוס המלצה חמה של "תשואת יתר", ואילו ב-CIBC הסתפקו בהמלצה פושרת יותר של "תשואת מגזר". סקופוס נהנתה במהלך המסחר מעליה חדה של 5%-10%, אך סיימה לבסוף בעליה של 1.1% ל-6.25 דולרים.

בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן העלה את המלצתו למרקורי, מ"תשואת חסר" ל"תשואת יתר" והמניה עלתה בתגובה ב-1.5% ל-33 דולר. בג'יי.פי מורגן העריכו כי כל החדשות הרעות הנוגעות למרקורי כבר מגולמות במחיר המניה וכי האפשרות לרכישת החברה מגבילה את הסיכון מירידות אפשריות.

גיוון אימג’ינג חתמה בירידה של 1% למחיר של 26.5 דולר. החברה דיווחה היום, כי 7 מיליון מבוטחים בצ'כיה ייהנו מהחזר כספי מלא מטעם משרד הבריאות במדינה, עבור שימוש בגלולה של גיוון אימג'ינג לאבחון מחלות במעי הדק.

עוד בלטו אמש בוול סטריט: לומניס, שקפצה ב-4.1%, משלימה זינוק של 15% מתחילת השנה; אם-סיסטמס עם עליה של 2.3% ל-34.4 דולר, משלימה עלייה של כ-4% מתחילת השנה; ארוטק שהתממשה ב-6% וחתמה במחיר של 47 סנט. מאז תחילת השנה ועד ליום שישי האחרון הוסיפה המניה 35% לערכה; בי.או.אס קפצה היום ב-4.5% ל-2.8 דולרים משלימה עלייה של כ-22% מתחילת השנה; אקס.טי.אל ביו, טיפסה היום ב-5.3% ל-7.5 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully