וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הבינלאומי ירכוש את בנק אוצר החייל

24.1.2006 / 8:46

מחיר העסקה - 703 מיליון שקל הוא הגבוה ביותר בו נרכש בנק בישראל. הבינאומי יישר קו עם מספר הלקוחות של המזרחי

בתום 13 שנה, תמה היום הסאגה של מכירת בנק אוצר החייל, כאשר בנק הפועלים מכר את אחזקותיו בבנק לבנק הבינלאומי של צדיק בינו. המהלך יסייע לבינלאומי ליישר קו עם המזרחי, שהתמודד גם הוא על רכישת הבנק. עם ההשתלטות על אוצר החייל מקבל הבינלאומי לידיו כ-200 אלף לקוחות נוספים, שיביאו אותו לכ-450 אלף לקוחות. במירוץ על אוצר החייל עקף הבינלאומי את המזרחי ודיסקונט.

המחיר שבו נרכש אוצר החייל, 703 מיליון שקל, הוא הגבוה ביותר בו נרכש בנק בישראל - 185% על ההון העצמי. המחיר שבינו הסכים לשלם מעמיד בצל את הצעתו של מנכ"ל המזרחי, אלי יונס, אשר הציע בפומבי לפני שבועיים לרכוש את אוצר החייל במחיר שישקף שווי של 153% על הההון העצמי של הבנק. הפועלים ירשום רווח של 255 מיליון שקל מהמהלך.

הפועלים היה חייב למכור את אחזקותיו בבנק (68%), בהתאם להחלטת הממשלה משנת 1993, לפיה צריכים הבנקים הגדולים בישראל למכור את האחזקות שלהם בבנקים הקטנים. עם השלמת המכירה הסיר מעליו הפועלים את האיום של בנק ישראל, אשר אמור היה להציב מנהל ממונה מטעמו לאוצר החייל אם הפועלים לא היה משלים את המכירה עד תחילת החודש הבא.

הפועלים הגיע לפני עשרה ימים להסכם עם ארגון חבר, שמחזיק בכ-24% ממניות אוצר החייל, לפיו לא יפעיל האחרון את זכות הסירוב שלו בתמורה לכ-60 מיליון שקל. מרגע השגת ההסכם הזה נכנסו השיחות להילוך גבוה. בשבוע שעבר ניהלה הנהלת הפועלים מגעים עם שלושת המתמודדים: הבינלאומי, דיסקונט והמזרחי, אולם ביום ראשון נכנסו השיחות עם הבינלאומי לשלב הסופי.

הבנק הבינלאומי הביע את רצונו לרכוש את אוצר החייל לאורך כל הדרך וראשיו היו הראשונים להתחיל בשיחות לא רשמיות עם הנהלת הפועלים לפני כחודש. עד העסקה נחשב הבינלאומי לבנק החלש ביותר מבין הבנקים הבינוניים בתחום פעילות משקי הבית, ובראיון ל-TheMarker שנערך לפני כחודש וחצי הצהיר מנכ"ל הבנק דוד גרנות, כי בעתיד הקרוב ינסה הבנק לחזק את הפעילות. הבינלאומי נשלט על ידי איש העסקים צדיק בינו שרכש את השליטה בבנק במהלך שנת 2003 מידי משפחת ספרא. בינו, אגב, שילם על הבינלאומי מחיר ששיקף בזמנו 50% בלבד על ההון העצמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully