וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT מעלה מחירים

ערן גבאי

24.1.2006 / 8:46

חברות הכבלים יעלו את מחירי הממירים עם ערוץ חוזר. בנוסף, מחירי חבילת הבסיס ללקוחות הדיגיטלים יעלה ל-195 ש' בחודש

סממנים ראשונים להרגעת התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. חברות הכבלים יעלו את מחירי הממירים ויבצעו בידול שיווקי בין ממירים עם יכולת לערוץ חוזר המאפשרים גישה לשירותי VOD (וידיאו על פי דרישה) ושירותי אינטראקטיב, לבין ממירים ללא ערוץ חוזר. כך נודע ל-TheMarker. ההחלטה על בידול בין סוגי הממירים נועדה כדי לבסס בדעת הציבור את היתרון הטכנולוגי של הכבלים שמספקים שירותי VOD על פני חברת הלוויין yes שטרם קיבלה אישור לספק את השירות.

פרט לעובדה שהממירים נחשבים כאחד מאפיקי ההוצאה הגדולים ביותר בתעשיית הטלוויזיה הרב ערוצית (מחיר של כ-150 דולר לממיר), ההחלטה של הכבלים להעלות את מחירי הממירים, על פי רוב את מחיר הממיר השני או השלישי בבית, נחשבת גם החלטה אסטרטגית בשוק שמסבסד ממירים כאמצעי ראשון לתחרות.

בשלושת החודשים האחרונים חל שינוי במגמת נטישת המנויים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, אחרי שגם בדצמבר הצליחו הכבלים לעצור את הנטישה וגייסו בנטו כ-200 מנויים חדשים.

בשוק קיימות הערכות כי התחרות בטלוויזיה הרב ערוצית תקטן במהלך 2006 כחלק מכניסת הבעלים החדשים בבזק ומהחלפת הבעלות הצפויה בכבלים במסגרת המיוזג המשפטי הצפוי. לאחרונה דווח, כי הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, לא תעסוק בכל עניין או החלטה הקשורים בענף הטלוויזיה הרב-ערוצית בשל העובדה שבעלה, אייל קן, הוא יו"ר פעיל של אולפני מימד.

במקביל, הודיעו אתמול חברות הכבלים על העלאת מחירים ללקוחות הדיגיטליים מ-186.5 שקל בחודש ל-195 שקל בחודש, ויישרו בכך קו עם העלאת המחירים האחרונה של yes מלפני כחודשיים. בכבלים אומרים כי העלאת המחירים תשפיע רק על כ-35 אלף מנויים דיגיטליים שכן מרבית מנויי החברה חתומים על מבצעים ללא יכולת שינוי במחיר החבילה. עליית המחירים תכנס לתוקף החל ב-1 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully