וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומרי כהן

24.1.2006 / 23:50

את המסחר סיים מדד נאסד"ק בעלייה של 0.8% ל-2,265 נקודות ואילו מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% ל-10,712 נקודות

למרות החששות בשוק מהמשך המפולת, נבלמו אתמול ירידות השערים החדות בוול סטריט, ומדדי המניות שמרו על יציבות ואף סגרו את המסחר בעליות קלות. יציבות זו סיפקה היום מידה של אופטימיות למשקיעים, ואלו החלו לשוב ולהזרים פקודות לקניית מניות. מחירי הנפט הגולמי ירדו ביומיים האחרונים ב-1.9% מרמות שיא של ארבעה חודשים וחצי, וסיפקו סיבה חיובית נוספת לעליות בשווקים. את המסחר סיים מדד נאסד"ק בעלייה של 0.8% ל-2,265 נקודות ואילו מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% ל-10,712 נקודות.

בקרב המניות הישראליות, איבדה טבע עוד 1.9% ל-41 דולר והשלימה מימוש של 10.1%, מאז השיא של אמצע דצמבר, וזאת רגע לפני השלמת רכישת אייווקס. מחרתיים צפויה טבע להשלים את הרכישה בעסקת מזומן ומניות, אולם עד עתה, לא הודיעה טבע איזה חלק מהעסקה יבוצע במזומן ואיזה חלק במניות.

טבע העניקה בעבר למשקיעים את האפשרות לבחור, אם לקבל תמורה של 26 דולר במזומן או 0.847 מניות של עצמה, עבור מניית אייווקס. טבע ציינה רק, כי היקף התשלום במזומן לא יעלה על 50% מהעסקה כולה. אולם מאז העסקה, זינקה מניית טבע בעשרות אחוזים עד למחיר של 45.5 דולר, ולבעלי אייווקס, הפכה התמורה במניות עדיפה על פני התמורה במזומן. גם לאחר הירידות האחרונות בטבע, עדיין צפויים משקיעים רבים להעדיף תמורה במניות, מאחר שהיא תעניק להם "על הנייר" כ-6 דולרים יותר עבור כל אחת מהמניות שברשותם.

לכאורה, עשויה כל העסקה להתבצע במניות, והמשמעות היא דילול גדול יותר לבעלים הקיימים ואפשרות ללחץ על המניה בטווח הקצר, שייגרם עקב רצונם של משקיעי אייווקס למשש את רווחי העסקה. הציפייה ללחץ מסוג זה, היא אולי אחת הסיבות לירידות האחרונות בטבע.

מי שכן בלטה היום לטובה, היא מניית חברת תכנון השבבים לטלפונים אלחוטיים, די.אס.פי.ג’י, אשר עלתה ב-1.4% ל-26.9 דולר, לקראת פרסום הדו"חות הרבעוניים, מחר לפני הפתיחה. האנליסט דניאל מירון מבנק ההשקעות RBC העריך היום, כי DSPG השיגה תוצאות חזקות ברבעון הרביעי, על רקע ביקוש גבוה לטלפונים אלחוטיים בתקופת החגים בארה"ב, והמשך החדירה לשוק האירופי.

גם אם סיסטמס תפרסם מחר את תוצאותיה הרבעוניות, אולם היא דווקא ירדה היום ב-1.6% ל-33.9 דולר והשלימה ירידה דו שבועית של 8.3%, לאחר שטיפסה קודם לכן לשיא של יותר מחמש שנים.

נייס איבדה 0.3% ל-51.6 דולר, לאחר שאתמול השלימה טיפוס של 17.6% בתוך פחות מחודשיים, לרמת שיא מאז אוקטובר 2000.

סינרון השלימה אתמול צניחה של כ-44%, מאז טיפסה באמצע דצמבר למחיר שיא של 46 דולר. היום היא נהנתה מעלייה של 4.8% למחיר של 26.8 דולר.

אלווריון דיווחה היום, כי ספקית התקשורת האפריקאית - Gulfsat Madagascar - תרחיב את רשת הטלפון האלחוטית שלה באמצעות מערכת ה- BreezeMAX של אלווריון, אשר מבוססת על טכנולוגיית WiMAX ומאפשרת חיבור אלחוטי בפס רחב לאינטרנט מהיר. היקף העסקה לא פורסם, אולם הוא מוערך בכמיליון דולר. אלווריון עלתה בתגובה ב-2% ל-10.5 דולרים.

טופ אימאג’ הודיעה היום כי HEFAME, ארגון הפצת מוצרים פרמצבטיים ספרדי, בחר בפלטפורמת ה-eFLOW3 של החברה, לצורך קליטה ועיבוד של חשבונות ספקים. טופ אימאג', שעלתה מתחילת 2006 בכ-13%, נותרה היום ללא שינוי ב-3.2 דולרים.

בית ההשקעות סטרן, אגי וליץ', החל לסקר את פאנדטק בהמלצת "קנייה", וצירף מחיר יעד של 14 דולר. פאנדטק עלתה ב-0.4% ל-11.1 דולרים.

ראדא דיווחה על חוזה חדש עם חברת האווירונאוטיקה האמריקאית Smiths Aerospace, אשר צפוי להכניס לקופתה יותר מ-4.5 מיליון דולר. בתגובה, עלתה המניה ב-5.4% למחיר 1.2 דולרים. ראדא, המתמחה בפיתוח מערכות בקרה למטוסים, תשמש קבלנית משנה של סמית'ס בפרויקט להחלפת מערכות הקלטת הוידיאו במטוסי האימון מדגם T-45 של חברת בואינג ושל הצי האמריקאי.

סיליקום איבדה 8.6% ל-6.7 דולרים והשלימה מימוש של 24% בתוך פחות מחודש, לקראת הגיוס מחר בתל אביב. סיליקום תנסה לגייס מהציבור כ-10 מיליון דולר בהנפקה של מניות וכתבי אופציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully