וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר שמיר צפוי להרוויח 100 מ' ש' על האחזקה במלח

שרון שפורר

25.1.2006 / 12:03

לידר ושות': בנק ישראל יאשר למאיר שמיר מימוש האופציות במלח. החברה של מאיר שמיר נסחרת בדיסקאונט של 30%

האיתנות הפיננסית של מאיר שמיר תעמוד במבחן הבנק וכאשר זה יקרה והאופציות ימומשו, מבטח שמיר תכיר ברווח מרשים מאוד של כ-100 מיליון שקל, תוך פרק זמן קצר בשל ההשקעה במלח. כך סבור האנליסט אלון גלזר מלידר ושות'. אחת הנקודות המרכזיות בהמלצה של גלזר היא רכישת 5% ממניות מלח על ידי החברה ואופציה לאחזקה נוספת של 25% בכפוף לאישור בנק ישראל. האופציה היא בשער מימוש של כ-20 שקל. מבטח נסחרת היום במחיר של כ-82 שקל.

בנוסף, מציין האנליסט של לידר ושות' את הכניסה של החברה לתחום הבנקאות, ואת כוונתה להיות גורם דומיננטי בבנק הפועלים ולהפוך את האחזקה במלח לאחזקה מרכזית.

גלזר סבור כי מלח נסחרת היום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי השוק הכלכלי, הן בשל ההמלצה החיובית על בנק הפועלים והן בשל העובדה כי שווי הקרקעות של החברה בעתלית ובאילת גבוה ויביא להצפת ערך שווי מלח בשנים הקרובות.

מניית מבטח שמיר נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי. גלזר מסביר, כי שווי האחזקות של החברה עומד על כ-880 מיליון שקל לאחר ניכוי החוב, המס והוצאות הנהלה וכלליות מהוונות, לעומת שווי שוק של 686 מיליון שקל.

לדעתו של האנליסט, מבטח שמיר נקנסת בכך שמפחיתים בחישוב שוויה את הוצאות המטה ולא מוסיפים את הערך של הצמיחה העתידית בגין פעילות הייזום של החברה. בפועל, לאור הרקורד המוכח של החברה והאופטימיות לגבי החברות המוחזקות, האפסייד במניה אפילו גדול יותר מ-30%.

גלזר טוען, כי השילוב של דיסקאונט גבוה והנהלה בעלת נסיון מוכח, ידע ומעורבות בחברות המוחזקות, מזכים את מבטח שמיר בהמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 100 שקל.

בלידר ושות' מתייחסים למספר נקודות בהמלצה על מבטח שמיר: ראשית, מבטח שמיר כבר אינה ליפמן, והחזון שלה להפוך את מבטח לאחת מהאחזקות המרכזיות - מתממש. לדעת גלזר, עם רכישת מלח, כאשר לאחר מימוש האופציות, האחזקה בליפמן תרד ל-40% - שינוי חיובי לדעתו של האנליסט.

זאת, כיוון שהוא מקטין את התלות של מבטח במניה אחת. עם זאת, האחזקה בליפמן ממשיכה להיות האחזקה המרכזית, ובלידר ושות' צופים לחברה שנה טובה יותר מאשר ב-2005. כמו כן, הם מציינים את המעורבות הבולטת של הנהלת מבטח באחזקות בסאיטקס, גילת ובתפרון. בנוסף, הם מדגישים את השיפור הניכר בפעילות תפרון בשנה האחרונה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully