וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים לא אוהבים את הגראז'

קוראים כותבים

8.7.2001 / 13:54

על יתרונות הפיתוח באאוטסורסינג

מאת עופר ירדן

שלחתם תקציר מנהלים לכל הקרנות בארץ? היו קרנות שחזרו אליכם?

כולנו יודעים כמה קשה להגיע לקרנות הון סיכון במצב הנוכחי של השוק. כולנו יודעים כמה עוד יותר קשה לשכנע את הקרנות שהנה, ההשקעה הזו, בסטארט אפ שלנו, היא הכדאית ביותר. אם כבר הגעתם למצב שהקרנות מוכנות להקשיב לכם, עליכם לעשות הכל כדי לקבל את ההשקעה.

קרנות אוהבות לראות את החברות שבהן הן מושקעות, מוציאות את כספן בתבונה ומתאמצות לחסוך. הקרנות אינן מעונינות לזרוק את כספן, וחברות הסטארט אפ צריכות להוכיח כי רמת הסיכונים בהשקעה בחברה שלהם נמוכה יחסית.

ההצלחה של חברת הסטארט אפ מבוססת על מספר גורמים:

רעיון מבריק וחדשני.

ניהול נכון ותקין של החברה.

זמן ההגעה לשוק.

הצלחת הפיתוח הטכנולוגי.

הצלחת הפיתוח הטכנולוגי מכריעה לגבי הצלחת החברה. פיתוח מוצר באמצעות אאוטסורסינג מגביר את סיכויי ההצלחה של המוצר והחברה ומנמיך את הסיכון העסקי-כלכלי. הוצאת עבודת הפיתוח לגורם חיצוני מבטיחה שימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר, ניהול הפרויקט בידי צוות מומחה ומנוסה, עם מתודולוגיות עבודה מוכחות. הצלחת הפיתוח הטכנולוגי מאיצה את זמן ההגעה לשוק ומגבירה את הסיכויים לעקיפת המתחרים.

פיתוח באאוטסורסינג בא לנטרל את הסיכון הטכנולוגי שלוקחת על עצמה הקרן. היתרונות והנכסים שיש לחברת האאוטסורסינג בשילוב העלות הזולה יותר, העמידה בלו"ז והתקציב המוגדר, מגבירים את הסיכוי להצלחת הפיתוח.

ניסיון ונכסים

חברת האאוטסורסינג יודעת לחשב את הסיכונים הטכנולוגיים באופן מדויק יותר, לאמוד אותם ולהימנע מכשלים טכנולוגיים ובאגים מיותרים, מאחר והמפתחים בה עוסקים בכך באופן תמידי ונתקלים באתגרים חדשים על בסיס קבוע.

שירותי פיתוח באאוטסורסינג מספקים פתרונות טכנולוגיים, יתרונות ייחודיים ונכסים רבים שחברות סטארט אפ אינן יכולות להשקיע את המשאבים הדרושים להשגתם.

יתרון נוסף של חברת האאוטסורסינג טמון בכך שהיא משקיעה באופן תמידי בציוד, בכוח אדם איכותי ומנוסה ובנכסי ידע - פרויקטים מרובים.

עלויות נמוכות

יתרון העלות - פיתוח הטכנולוגיה באאוטסורסינג זול יותר מפיתוח בחברה עצמה. עלויות שירותי האאוטסורסינג נמוכות יחסית, שהרי הנטל שבכיסוי ההשקעות שמבצעת חברת האאוטסורסינג מתחלק בין כל לקוחותיה של החברה.

בנוסף, ישנו יתרון העמידה בתקציב כלומר, כמות הכסף שהחברה מוציאה על הפיתוח ידועה מראש. אין הפתעות לא נעימות ולא מתוכננות. ההוצאה הידועה מראש נשארת קבועה ואין צורך לדאוג למצב של כמה כסף יישאר לשיווק אחרי שלב הבטא.

עמידה בזמנים

ולבסוף, ישנו גם יתרון העמידה בלו"ז. פעמים רבות שומעים על סטארט אפ שהפיתוח שלו התעכב בחודש כי ראש הצוות התפטר ולקח זמן עד שמצאו לו מחליף ראוי, וגם למחליף לקח זמן להיכנס לעניינים.

הפיתוח באאוטסורסינג מבטיח עמידה בלוחות זמנים. מאגר כוח האדם הטכנולוגי מספיק רחב כדי שתמיד יהיה אפשר להקצות אנשים נוספים לפרויקט במידת הצורך.

עכשיו כשהרגל שלכם נמצאת בדלת הכניסה לקרן, עליכם למזער את הסיבות שיהיו לקרן נגד ההשקעה ולהעצים את הסיבות בעדה.

מאת עופר ירדן הינו מנכ"ל VNC המעניקה שירותי אאוטסורסינג וייעוץ לחברות סטארט אפ. ofer@vnc.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully