וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאקולנד תובעת מפרטנר 130 מיליון שקל

אמיר הלמר

8.7.2001 / 14:26

טוענת כי פרטנר הפרה הסכמי בלעדיות לשיווק חבילות תקשורת; מעמידה את תביעתה לצורכי אגרה על 18 מיליון שקל

חברת שאקולנד, העוסקת בשיווק שירותי תקשורת סלולרית, הגישה היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כנגד חברת פרטנר על סך 130 מיליון שקל בגין הפרת הסכמי בלעדיות עימה.

שאקולנד מעמידה את תביעתה לצורכי אגרה על 18 מיליון שקל בלבד.

שאקולנד, באמצעות עוה"ד גבריאל ספרן, אבי מרום וגיא גיסין, טוענת בכתב התביעה כי חתמה עם פרטנר על מערכת הסכמים מחייבים, שהעיקרי שבהם הוא הסכם המקנה לה בלעדיות למשך חמש שנים בשיווק חבילות תקשורת סלולרית ברשת אורנג', בעיקר ללקוחות שאינם מעוניינים לרכוש את המכשיר.

שאקולנד טוענת כי פרטנר מצידה התחייבה בהסכם הבלעדיות שלא תבצע פעילות כזו במשך חמש השנים האמורות, אלא באמצעותה. הסכם הבלעדיות נועד, בין היתר, לאפשר לשאקולנד לגייס לקוחות חדשים מקרב החברות המסחריות, חברות ההיי-טק והגופים המוסדיים, הזקוקים לטלפונים סלולריים בשיטה של "חבילות השכרה".

פרטנר, טוענת שאקולנד, זכתה הודות לשיתוף הפעולה עימה באלפי משתמשים חדשים, שהיו קודם לכן לקוחותיה של שאקולנד, וקיבלו קודם לכן שירותי תקשורת סלולרית ברשת פלאפון. לקוחות אלו הועברו, לטענתה, על ידיה לשורותיה של פרטנר והניבו לה הכנסות ניכרות, בדמות זמן אוויר ברשת ה-GSM שלה.

שאקולנד מציינת כי פרטנר, שזיהתה את הפוטנציאל העסקי הגלום בפעילותה, שילמה לה 650 אלף שקל עבור רכישת אופציה, שתאפשר לה לרכוש בעתיד מניות בשאקולנד.

שאקולנד טוענת כי פרטנר נמנעה במכוון מלקיים חלקים חשובים בהסכמי הבלעדיות ונקטה סחבת בביצוע הסכמים אלו. לטענתה, לאחר שכבר התאפשר לה להתחיל ולפעול במסגרת ההסכמים התברר כי פרטנר שיווקה בעצמה "חבילות השכרה", בין היתר ע"י חלוקת יחידות קצה סלולריות למרבית הלקוחות העסקיים והמוסדיים במשק הישראלי, שהיו חלק ממאגר הלקוחות הפוטנציאלי של שאקולנד, על פי המוסכם.

בעשותה כן, טוענת שאקולנד כי פרטנר הפרה את הסכם הבלעדיות באופן מכוון ובכך חיסלה לחלוטין את שוק היעד של שאקולנד ומנעה באופן לא הוגן מהלקוחות האמורים גישה לשאקולנד. בעשותה כן, טוענת שאקולנד כי נגרמו לה נזקים הנאמדים בכ-100 מיליון שקל.

שאקולנד טוענת כי פרטנר לא הסתפקה במעשיה אלו ואף עשתה ניסיון לסחוט ממנה ויתור על טענותיה ותביעותיה תוך שהיא גורמת לה נזק נוסף.

שאקולנד טוענת כי לאחר גילויין של הפרות פרטנר, ובעת שהצדדים קיימו דיון לגבי טענותיה של שאקולנד בקשר להפרות פרטנר, פירסמה רשות שדות התעופה מכרז לקבלת זיכיון השיווק של תקשורת סלולרית בנמל התעופה בן גוריון.

שאקולנד טוענת כי לאחר סירובה של פרטנר לפעול בשיתוף פעולה עימה לזכייה באותו מכרז, היא התקשרה עם קבוצה אחרת, באופן שהיה מאפשר לה לזכות במכרז.

אולם, טוענת שאקולנד, כי לאחר התקשרות זו שיכנעה אותה פרטנר בדרך של תרמית וברשלנות כי תוותר על האפשרות לזכות במכרז באופן עצמאי, תוך הבטחה כי תיגש עימה למכרז ואף תפצה אותה על הנזקים שגרמה לה בהפרת ההסכמים ביניהם.

הבטחותיה אלו של פרטנר, טוענת שאקולנד, היו מצגי שווא אשר בגללם לא הגישה שאקולנד את הצעתה העצמאית במכרז, ובכך איבדה את ההזדמנות לזכות בו. שאקולנד טוענת כי בכך נגרם לה נזק נוסף המוערך בכ-30 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה (א'2070/01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully