וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ננעל בירידה של 0.7%

עומר שרביט

26.1.2006 / 17:20

בסיכום שבועי רשם המעו"ף עלייה של 2%. מניות הבנקים רשמו היום ירידות של 1%, אך בסיכום שבועי המריא מדד הבנקים ב-6%

יום מסחר הפכפך ביותר נרשם היום בתל אביב, ומה שנראה היה כתחילתן של ירידות חדות, הפך במרוצת היום לירידות מתונות מאוד. בסופו של יום המדדים רשמו ירידות קלות: המעו"ף ננעל בירידה של 0.7% ל-846 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 0.4% לרמה של 868 נקודות והתל טק ירד ב-0.3%. מחזור המסחר בסיכום יום המסחר היה אחד הגבוהים אי פעם - 3.03 מיליארד שקל.

בסיכום שבועי המעו"ף עלה ב-2% ומדד תל אביב 100 הוסיף 2.5%. מדד תל אביב 75 ממשיך להפגין ביצועים עודפים, עם עלייה שבועית של כמעט 4% ומדד הבנקים המריא ב-6%.

לאחר פקיעה סוערת בירידה קלה של 0.2%, עברו המדדים להיסחר בירידה חדה יותר של 1.4%, עם היוודע תוצאות הבחירות ברשות הפלשתינית ונצחון החמאס. לאחר מכן החל השוק לעכל את החדשות מהרשות והמדדים עברו לירידות קלות בלבד ולבסוף שוב חזרו לסורם.

אופציות המעו"ף לחודש ינואר פקעו הבוקר בסערה ובירידה של 0.2%: המעו"ף פקע ב-850.45 נקודות ומדד הבנקים ב-1380.16 נקודות. מחזור המסחר בפקיעה עמד על כ-1.2 מיליארד שקל. במהלך השעה שקדמה למסחר, המעו"ף נע בשרוול תנודתי ביותר של עד 35% כלפי מטה. אמיר שגב מגאון בית השקעות דיווח כי בשעה 9:05 אחד השחקנים ביצע ניסוי כלים רב היקף: אותו שחקן הזרים ביקושים של קרוב ל-400 מיליון שקל ולאחר מספר דקות הזרים פקודות מכירה באותו היקף.

פקודות אלו דחפו את המדד התיאורטי לעבר קו המשווה, מרמה של ירידה תיאורטית של 22.5%. קצת אחרי 9:30 אירע דבר דומה, כאשר אחד השחקנים הזרים ביקושים של כ-200 מיליון שקל ופעל בכיוון ההפוך, כדי להרים ולהוריד את המדד בקרוב ל-10%.

המניות הדואליות השפיעו לרעה על תחילת המסחר, כאשר רובן פתחו בפערים שליליים. בשוק המט"ח, הדולר היציג ננעל בעלייה של 0.3% ל-4.61 שקלים, והיורו היציג ירד ב-0.16% ל-5.64 שקלים. בשוק הסולידי האפיקים הצמודים והלא צמודים השילו עד 0.3%.

טבע הודיעה אמש על גיוס חוב של 2.75 מיליארד דולר למימון המיזוג עם אייווקס באיגרות חוב להמרה וסטרייט. טבע ירדה בתחילת היום ב-1.7% וננעלה בעלייה של 0.8%. עוד במניות הכימיה, מכתשים אגן וכי"ל ננעלו בירידות של 0.5% ו-1.4% בהתאמה.

המתחרה ובעלת העניין בכי"ל - פוטאטש, פירסמה היום דו"חות חזקים לרבעון הרביעי. החברה השיגה תוצאות שיא עם רווח של 1.09 דולר למניה, בהשוואה לתחזיות אנליסטים של 98 סנט למניה. החברה חזרה על תחזיותיה לשנה הנוכחית ונראה כי למרות התוצאות הטובות, שוק האשלג סובל מחולשה ונתמך על ידי מחירים גבוהים. יסכה ארז מכלל בטוחה, סבורה שכי"ל צפויה להיפגע פחות מהחולשה בשוק האשלג משתי סיבות. האחת, משום שהחברה אינה משתתפת בוויסות ההיצע ופעילותה מאוזנת על ידי הברום ומוצרי תכלית.

כי"ל מייצרת יחסית כמות קטנה של אשלג וכל עוד אינה משתתפת בוויסות ההיצע, היא רק תיהנה מרמת מחירים גבוהה שנשמרת הודות לוויסות של חברות כמו פוטאש, מוזאיק, אגריום ורוסיה. הסיבה השנייה היא שתחום הברום בכי"ל יאזן את המחזוריות באשלג ומחירי ברום גבוהים יתרמו לרווחיות החברה. ארז מוסיפה כי "המחזוריות בשוק האשלג קיימת, אבל כי"ל אינה רק חברת אשלג, תחום הברום חזק מאוד בייחוד ברמת המחירים ורכישת אסטאריס מחזקת את תחום מוצרי התכלית".

תהפוכות הורגשו גם במניות הבנקים: לאומי ירדה ב-1%, לאחר שעלתה באותו שיעור בתחילת היום, המזרחי השילה 1.2%, הפועלים הפועלים ירדה ב-1.1% ודיסקונט איבדה 0.6%.

ביומדיקס הוסיפה 1.7%, לאחר שהודיעה כי חברת קומפלנט, הפועלת בחממת מיט"ב, גייסה מיליון שקל לפי שווי חברה של 7 מיליון דולר לפני הכסף. מדובר בחברה שפיתחה יכולת לייצור חלבונים רקומביננטיים אנושיים בתאים של צמחי טבק. מטי זינקה ב-6.7% לאחר שהודיעה על הנפקה של החברה הבת מטי וויירלס בבורסת ה-AIM בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully