וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באקסלנס לא נבהלים מהחמאס

טל לוי

26.1.2006 / 11:52

בית ההשקעות: "אם הארגון יעבור לפעילות פוליטית על חשבון הפעילות האלימה, הדבר יקרין בצורה חיובית מאד על השוק"

"הירידות הנוכחיות נובעות מנצחון החמאס - דבר שמלווה בחששות ובאי ודאות" כך אומר רועי לאופר מדסק המוסדיים של אקסלנס-נשואה. "עם זאת חשוב לזכור כי במבט היסטורי, כל גוף שעבר לפוליטיקה זנח את דרך האלימות ועבר לדרך הדיפלומטית, לדוגמא ארגון ה-IRA באירלנד. דבר שכזה חיובי במבט קדימה שכן אם מישהו יכול להשליט סדר ברצועת עזה - כנראה שזה החמאס".

ראש הממשלה הפלשתינאי, אחמד קריע (אבו עלא), וכל שרי ממשלתו התפטרו היום בעקבות ניצחונו הסוחף של חמאס בבחירות למועצה המחוקקת (הפרלמנט) הפלשתיני. לפי נתונים לא רשמיים, החמאס זכה ברוב מוחלט בפרלמנט. יצויין כי בשלב זה, ממשיך החמאס להצהיר כי לא יתפרק מנשקו לאחר הבחירות.

"עם זאת, בשלב זה אנו לא תולים תקוות בחמאס שעדיין מצהיר כי הוא מבקש את חיסול מדינת ישראל" אומר לאופר. "במידה ונראה את מעבר הארגון לפעילות דיפלומטית-פוליטית על חשבון הפעילות האלימה, הדבר יקרין בצורה חיובית מאד על השוק".

לדבריו, "עד כה, ההתנתקות היתה חד צדדית ולא היה פרטנר אמיתי למו"מ וליישום ההסכמים, כך שבמידה ולא תהיה הסלמה יקרין הדבר לחיוב על הבורסה".

כרגע, השוק מגיב בצורה מאופקת המתבטאת בירידה של מעט יותר מאחוז בלבד. הזרים אינם רצים למכור וגם הפעילים המקומיים לא מוכרים כך שאין לחץ על השוק. המסחר ממשיך להיות סלקטיבי עם נטייה למימושים ברמות הנוכחיות. מניות הנדלן שהובילו את העליות בחודש האחרון הן אלה שמתממשות בצורה החדה ביותר וגם זו מסתכמת בלא יותר מ-1.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully