וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MSN למטה - יאהו ו-ICQ למעלה

TheMarker.com כתב

8.7.2001 / 20:32

תקלה ממושכת בשירות המסנג'ר של MSN

שיעור של עד שליש מ-32 מיליון משתמשי MSN מסנג'ר מושבת מזה חמישה ימים מפעילות המסרים המיידיים שלו. במהלך סוף השבוע, גם לאחר שהחברה טענה כי תיקנה את התקלה, המשיכו לזרום אליה תלונות מגולשים שלא יכלו לגשת לחשבונות המסנג'ר שלהם. MSN הודיעה כי היא מודעת לתקלה המתמשכת, אך אמרה כי מרבית הלקוחות חזרו לקבל שירות.

סמנכ"ל MSN, ריצ'רד בריי, אמר כי התקלה הזו היא "צירוף נסיבות נדיר במיוחד", וכי התקלה נגרמה בגלל תקלה של רכיב בקר דיסק באחד ממסדי הנתונים עליהם מבוסס השירות. תקלה ארעה במקביל גם ברכיב גיבוי לבקר, וכך נאלצה מיקרוסופט לאתחל את כל שרתי המסנג'ר ביום חמישי. התקלה מביכה במיוחד עבור מיקרוסופט, המקדמת בימים אלה את אסטרטגיית דוט.נט, הנוקטת בגישה של שירותים מבוססי רשת, במקום מחשבים מבוזרים.

MSN מסנג'ר הוא שירות חדש יחסית, שמיקרוסופט מנסה לקדם באמצעים הידועים שלה: היא מתכוונת לכרוך אותו בחבילת אופיס XP שלה, באותו אופן שמכרה את האקספלורר עם תוכנת חלונות במלחמה נגד נטסקייפ. היא מקדמת אותו באמצעות שירות האי-מייל הוטמייל, שכבר עבר את 100 מיליון המשתמשים ומהווה חלון ראווה מוצלח למוצר החדש. ועכשיו השירות הזה למטה.

השקת מסע קידום המכירות של MSN מסנג'ר נתפשה מיד כהכרזת מלחמה על AOL בתחום המסרים המיידיים. לארי אליסון, מנכ"ל אורקל , ומשקיף משוחד בעליל, אמר בסוף יוני בראיון ל"סאנדיי טיימס", כי האסטרטגיה האוניברסלית של מיקרוסופט היא להעתיק תוכנות של חברות אחרות, לכרוך אותן בחבילת "חלונות" ולשבור את המתחרות. הם רודפים עכשיו את ריל נטוורקס, כמו שרדפו את נטסקייפ, אמר אליסון. הם כורכים את תוכנת המסרים המיידיים בחלונות XP כדי להיפטר מ-AOL. כשנשאל מה יקרה אם פסק הדין במשפט מיקרוסופט יבוטל והחברה לא תפוצל, אמר אליסון: יהיה זה סופה של AOL".

בינתיים לא צריך לרחם על AOL. היא שולטת על השוק ביד רמה עם 30 מיליון משתמשים ב-ICQ, ועוד כמה מיליונים בשירות AOL-IM, נכון לסוף יוני. יתר על כן, מנכ"ל AOL חשף בראיון למגזין TheMarker כי ICQ רווחית כבר מזה שנתיים.

המשתתפת הגדולה השלישית בשוק היא יאהו, אולם למרות הפופולריות של הפורטל שלה, לא השכילה החברה לדחוף את מספר המנויים אל מעבר לרף ה-12 מיליון, נכון לחודש מאי. ישנן משתתפות נוספות, קטנות יותר, כמו אודיגו.

בישראל יש ל-MSN מסנג'ר כ-50 אלף עד 60 אלף משתמשים, מתוכם כ-35 אלף הורדות של הגירסה העברית של התוכנה, והשאר של הגירסה באנגלית. דורון ליבשטיין מ-MSN ישראל אמר כי קיבל פניות ממספר לקוחות, כולם מתוך מיקרוסופט עצמה, ולא שמע מלקוחות אחרים. "מדובר בבודדים", הוא אמר. במהלך סוף השבוע הוא קיבל אי-מייל בנושא ממיקרוסופט, והובטח לו כי התקלה תתוקן ואף אחד לא יאבד את רשימת החברים שלו.

נפילה של כמה ימים בשירות "מיידי" היא מוות לשירות במונחי הלקוח הבודד. מכיוון שהיקף התקלה לא ידוע, ומרבית המשתמשים לא סבלו ממנה, ייתכן שהפגיעה לא קשה מבחינה זו. אולם מבחינת המוניטין הפגיעה קשה לא פחות, ונותנת נשק בידי המתחרות. לא שלא היו הפסקות בשירות של יאהו, אבל הן לא התמשכו יותר מכמה שעות בדרך כלל.

"באותו רגע זה נשמע כמשהו שיכול להוות פגיעה", אמר ליבשטיין ביחס לנזק המתמשך שיכולה לגרום התקלה למוניטין של MSN מסנג'ר. "אבל זה שוק שיש בו תחרות קשה, והחידושים של MSN הם כל כך משמעותיים, ש(הפגיעה) לא תהיה קשה.

"תקלה כזו לא צריכה לקרות", הוא מודה, "אבל כל מה שקשור בתוכנה תמיד נתון לתקלות כאלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully