וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 1%

נתן שבע

29.1.2006 / 17:25

דלק נדל"ן התממשה כ-5% לאחר ריצה של 44% מתחילת השנה. לאומי והפועלים איבדו כ-2% כל אחת

מבחן בגרות נוסף עבר היום על הבורסה בתל אביב, שמעכלת את ניצחון החמאס בבחירות לרשות הפלשתינית. לאחר פתיחה בירידות של עד 0.5%, התחזקה המגמה השלילית בשעות הצהריים והמדדים איבדו מעל 1%. מדד המעו"ף איבד 1% ל-838.1 נקודות; מדד תל אביב 100 השיל 1.2% ל-858.8נקודות ומדד תל טק 15 הוסיף 0.2%.

גורמים בשוק ההון הגדירו היום את הירידות כ"מימוש רווחים נטו" בעקבות עלייה במפלס אי הוודאות, עם נצחונו של חמאס ברשות. יחד עם זאת, המחזורים עברו רק במעט את המיליארד שקל, לאחר שהורגלנו למחזורים ממוצעים של מעל מיליארד וחצי שקל מתחילת 2006. היום, יום ראשון, המחזורים נמוכים מסורתית בשל חופשת הזרים.

מימוש רווחים נרשם גם במניות השורה השנייה ובמיוחד במניות הנדל"ן, שבלטו בעליות מתחילת השנה. מדד הנדל"ן איבד 3.3% לאחר ריצה של 16% מתחילת השנה ואילו מדד תל אביב 75 ירד 1.5%.

המשקיעים הבינו ביום חמישי כי כללי המשחק עם הפלשתינאים השתנו, עם נצחונו המוחץ של החמאס בבחירות בעזה. יחד עם זאת, הצהרות מתונות של החמאס הפיחו מעט אווירת אופטימיות בחלקם. בכל מקרה נראה כי לא הם ובינתיים גם לא החמאס, ישראל או שאר העולם יודעים איך לקבל את ההתפתחות האחרונה. עד עתה, עמדה הבורסה בפני מבחנים רבים בהצלחה, כאשר אירועים כמו התפטרות נתניהו או אשפוזו של ראש הממשלה שרון זיעזעו את המסחר רק לימים אחדים.

גם הזרים - שהביאו את הבורסה בתל אביב לגבהים בהם היא נסחרת היום - הביעו לא מעט אמון בבורסה במהלך האירועים החריגים שחוותה השנה. אמונם בכלכלה הישראלית הצומחת, בשילוב עם מדיניות מוניטרית מצליחה לצד מדיניות פיסקלית בריאה, עשויים להמשיך ולתרום לבורסה גם ב-2006. ביום שבת התבטא נגיד בנק ישראל פישר בוועידת דאבוס ואמר כי הכלכלה הישראלית מספיק חזקה, גם אם התהליך המדיני במזרח התיכון ייכנס לקיפאון.

טבע איבדה 0.8%, פחות מהפער בו פתחה את המסחר. החברה השלימה בהצלחה ביום שישי האחרון גיוס של 2.75 מיליארד דולר למימון רכישת אייווקס. טבע זכתה גם במאבק משפטי חשוב על תרופת האלגרה. בית המשפט דחה את בקשתה של סנופי אוונטיס להוציא צו מניעה זמני נגד טבע ובאר, שיאסור עליהן להמשיך ולשווק את התרופה.

מניות הבנקים הגדולים זכו היו למנה גדושה של מימושים. מניית בנק הפועלים איבדה 2.3% ואילו לאומי ירדה 1.8%. במניות הכימיה, כי"ל, בניגוד למגמה בשוק, חזרה למגמה חיובית וטיפסה ב-1.2% בעקבות הדו"חות הטובים של ענקית האשלג פוטאש, ביום חמישי.

מניות הנדל"ן בלטו היום בירידות, כאמור, כשמניית דלק נדל"ן - אחת מהנהנות הגדולות מהחגיגה במניות הנדל"ן - התממשה ב-5.1% לאחר זינוק של 44% מתחילת השנה לשווי של 3.3 מיליארד שקל. שווי החברה כבר יותר מהכפיל עצמו מאז הונפקה ביוני בשנה שעברה.

כור מרחיבה את הפורטפוליו שלה ומצרפת כמחצית מבית ההשקעות אפסילון תמורת 105 מיליון שקל. הסיפור לא עזר למניה, שאיבדה 2.2%.

בשוק הסולידי נרשמו גם כן ירידות שערים. האיגרות השקליות מסוג שחר והאיגרות הצמודות מסוג גליל לטווחים הארוכים איבדו שיעורים של עד 0.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully