וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על עתרה לבג"ץ נגד שר התיירות

זוהר בלומנקרנץ

29.1.2006 / 14:52

אל על: "החלטת שר התיירות, לאשר לישראייר להפעיל קו סדיר לניו יורק היא בלתי חוקית ונוגדת התחייבות שלטונית מפורשת"

"החלטת שר התיירות, אברהם הירשזון, היא בלתי חוקית ונוגדת התחייבות שלטונית מפורשת", כך טוענת אל על בעתירה שהגישה היום לבג"ץ נגד החלטת שר התיירות, לאשר לחברת ישראייר להפעיל קו תעופה סדיר לניו יורק.

לטענת היועץ המשפטי ומזכיר חברת אל על, עו"ד אמיר שרף, "החלטת השר תגרום לפגיעה קשה ביותר באמון הציבור, כמו גם באמון משקיעים פוטנצאליים בהפרטות עתידות. זאת, משום שמתן התחייבות מפורשת לחברה, למשקיעים ולעובדים ותוך תקופה קצרה התנערות ממנה היא מהלך שהוא בלתי נתפס במדינה מתוקנת".

עתירת אל על מתייחסת גם להערה שהוספה לתשקיף ערב ההפרטה, לפיה בסמכות השר הממונה להחליט על העברת קווי תעופה מאל על לחברות תעופה אחרות. סעיף אחר בתשקיף קובע באיזה תנאים ניתן יהיה לתת אישור כזה.

לטענת אל על, ההערה בתשקיף נוספה כדי להבהיר למשקיעים שהמדינה רשאית להשתחרר מהתחייבות שלטונית, אך "בנסיבות קיצוניות וחריגות שלא התקיימו, וגם זאת תוך תשלום פיצויים ראויים ודבר שלא נעשה במקרה כזה".

אל על מיוצגת בעתירה ע"י עורכי הדין יהושע חורש, אליה צונץ ורונן ברומר, ממשרד עורך הדין ש. הורוביץ ושות' ועו"ד אליהו בן ישראל ממשרד עו"ד הרמן ומקוב ושות'.


מערכת וואלה! עסקים מוסיפה:

ישראייר אמרה בתגובה כי "החברה רואה בעצם הגשת העתירות את המשכו של ניסיונה הבלתי ראוי של אל על להאחז "בקרנות המזבח" ולעצור את התחרות על מנת לשמר את המונופולין שלה בקו לניו יורק, על חשבון המשק הישראלי והצרכן.

"על פי ההסכם הבי-ליטראלי בין ארה"ב לישראל, רשאית כל מדינה למנות מובילים נקובים בקווי התעופה שבין ישראל לארה"ב, במספר כפי שתחפוץ. החלטת שר התיירות על מינויה של "ישראייר" כמוביל נקוב בקו לניו יורק , הסירה למעשה מגבלה מלאכותית אשר הוטלה על התעופה הישראלית והפלתה אותה לרעה למול חברות התעופה האמריקאיות. החלטה זו נתקבלה לאחר הליך ארוך ומסודר, אשר ערך השר, בשילוב כלל משרדי הממשלה וגורמי המשק הנוגעים בדבר- הליך אשר בו ניתנה לאל על כל זכות טיעון אפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully