וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק בהיקף העסקאות בכרטיסי אשראי ב-2005

רם דגן

29.1.2006 / 15:17

היקף הפעילות של ישראלים בכרטיסי אשראי גדל בכ-10 מיליארד שקל. ענף התשלומים הממשלתיים רשם את הגידול המשמעותי ביותר

גם בשנת 2005 המשיכה תעשיית כרטיסי האשראי לצמוח, ובמהלך השנה שעברה גדל היקף העסקות שבוצעו במשק באמצעות כרטיסי אשראי בכ-8.8% או בכ-10 מיליארד שקל, לעומת 2004. כך עולה מהנתונים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בשנת 2004 גדל היקף העסקות ב-11.1% לעומת השנה הקודמת. מחזור פעילות כרטיסי האשראי של הלקוחות הפרטיים בישראל מוערך בכ-120 מיליארד שקל. נתוני הלמ"ס מתייחסים רק לפעילות כרטיסי האשראי בישראל, אשר נאמדת ב-113 מיליארד שקל. הנתונים כוללים את הפעילות של שלוש חברות כרטיסי האשראי: ישראכרט, לאומיכארד וכאל.

פעילות הכרטיסים עצמה מחולקת על ידי הלמ"ס לארבע תחומים עקריים: מוצרי מזון ומשקאות, שירותים, מוצרי תעשייה ומוצרים ושירותים אחרים. בקרב קבוצת עסקות השירותים, אשר מהווה 19% מכלל עסקות האשראי, נרשמה עלייה של 14.1% בפעילות לעומת 2004. הגידול המשמעותי ביותר נרשם בתשלומי אשראי שבוצעו לצורך שירותים, שמעניקות הממשלה והרשויות המקומיות.

הגידול הזה נרשם הודות לשיפור של השנים האחרונות באפשרויות התשלום האוטומטיות (טלפון ואינטרנט) שמבצעות הרשויות על מנת להגביר את היקפי הגבייה. העלייה הנמוכה ביותר בענף השירותים, נרשמה בפעילות שירותי התיירות והתעופה. יש לציין כי הנתונים מתייחסים רק לעסקות שביצעו ישראלים בארץ בלבד, כך שהשיפור שנרשם בשנה האחרונה בענף התיירות והונע בעיקרו מתיירות חוץ - לא בא לידי ביטוי בנתונים האלה.

עסקות האשראי של ענף המזון, המהוות 21% מכלל עסקות כרטיסי האשראי, צמחו אשתקד ב-5.5%. למרות זאת, מדובר בצמיחה הנמוכה ביותר כאשר משווים אותה ליתר קבוצת המוצרים. בקבוצת הרכישה של מוצרי תעשייה, הכוללת הלבשה, הנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה - כולל בתי כל-בו ורהיטים - המהווה 18% מהרכישות, נרשמה עלייה של 13.7% בשנת 2005. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בענף הלבשה והנעלה - 19.9%.

בקבוצת הרכישה של מוצרים ושירותים אחרים - הכוללת דלק, חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות - המהווה את חלק הארי ברכישות - 42%, נרשמה עלייה של 6% בשנת 2005. לעלייה זו תרם בעיקר ענף מחשבים ותוכנה, שגדל ב-21.7% בשנת 2005. העלייה הנמוכה ביותר נרשמה בענף דלק, חשמל וגז - 3.4%.

בשבועות הקרובים צפויים ראשי הענף להתרכז במכרז של בנק המזרחי, שאמור לבחור בחברה שתנפיק את 350 אלף כרטיסי האשראי החדשים של הבנק. על פי דיווחי החברות עצמן, נאמד מספר הכרטיסים של ישראכרט בכ-1.8 מיליון, בעוד שללאומיכראד וויזה כאל - כ-1.2 מיליון כרטיסים מונפקים. ישראכרט נמצאת בבעלות מלאה של בנק הפועלים, ואילו לאומיקארד נמצאת בבעלות בנק לאומי. ויזה כאל מוחזקת בכ-50% על ידי בנק דיסקונט, 20% על ידי הבנק הבינ"ל, 15% על ידי קבוצת פישמן ו-5% על ידי חברת הביטוח הראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully