וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המדדים המובילים ירדו ב-2.5% מיום חמישי

שרון שפורר

30.1.2006 / 17:30

טבע עלתה בחצי אחוז בתגובה לשיא חדש במכירות הקופקסון. הפועלים ולאומי ירדו בלמעלה מ-2% כל אחת

הבורסה לני"ע בתל אביב המשיכה להתממש גם ביום המסחר השני בשבוע והשלימה שלושה ימים של ירידות שערים, בעקבות ניצחון החמאס בבחירות לרשות הפלשתינית ומאז השיא האחרון שקבעה ביום רביעי. אתמול איבדו המדדים כ-1%, בעיקר על רקע מימושים בענף הבנקאות ובענף הנדל"ן וגם היום המגמה נמשכה עם ירידות של כ-1.2% במדד ת"א בנקים וירידה של 1.3% במדד ת"א נדל"ן 15, שניהם משלימים ירידה דו יומית של 1.6% ושל 1.8% בהתאמה.

ירידות השערים במדדים המובילים, שהיו מהוססות מעט בפתיחה, התחזקו לקראת צהרי היום עד לכדי כ-1%, אך אז שבו להתמתן בעקבות התמתנות הירידות בבנקים ובנדל"ן. מדד תל אביב 25 ירד בסיום ב-0.6% ל-832.8 נקודות, מדד ת"א 100 ירד ב-0.8% ל-851.3 נקודות. שני המדדים השלימו ירידה תלת יומית של כ-2.5%. מדד התל טק 15 חתם בתוספת קלה של 0.2% ל-451.3 נקודות. מחזורי המסחר היו ערים היום ביחס לאתמול והסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל.

בשוק הסולידי דישדשו היום מחירי אגרות החוב, כשהשחרים הארוכים ירדו בכ-0.1% ואילו הגלילים הצמודים הארוכים נותרו ללא כל שינוי.

בוול סטריט נפתח שבוע המסחר בעליות שערים קלות. הבורסות בניו יורק חתמו את סוף השבוע החולף בעליות שערים, שלא הצליחו לסייע לסנטימנט אתמול בבורסה בתל אביב.

רמי דרור ממגדל שוקי הון העריך הבוקר כי הברומטר העיקרי למצב השוק בימים הקרובים הוא הדולר. דרור ממליץ לעקוב אחר שער הדולר-שקל בכדי לקבל אינדיקציה על התנהגות השוק. הדולר המשיך להתחזק היום בהדרגתיות עם עליה של 0.2% לשער יציג של 4.632 שקל - הרמה הגבוהה ביותר בחודש וחצי האחרון.

טבע, שפתחה את המסחר בעלייה של קרוב ל-2%, חתמה בעליה צנועה יותר של כחצי אחוז במחזור של 160 מיליון שקל - השני בהיקפו - לאחר שדיווחה על שיא חדש במכירות תרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת נפוצה - הקופקסון. מכירות הקופקסון ב-2005 צמחו ב-26% לשיא חדש - 1.18 מיליארד דולר. מכירות התרופה ברבעון החולף צמחו ב-24% ל-323 מיליון דולר. החברה הודיעה היום גם על קבלת אישור סופי לייצור ולשיווק טבליות לטיפול בסכרת תפלה מרכזית, השתנת יתר וצימאון יתר זמניים בעקבות חבלות בראש. המכירות השנתיות של המוצר המקורי של אבנטיס והמוצר הגנרי מגיעות לכ-200 מיליון דולר.

בבנקים נמשכו המימושים, אם כי נרשמה רגיעת מה לקראת סיום המסחר ומדד הבנקים איבד 1.8% ל-1,309.4 נקודות - המדד השלים ירידה של קרוב ל-4% ביומיים. מניית הפועלים ירדה ב-2.1% במחזור של 163 מיליון שקל - הגבוה בבורסה - והשלימה ירידה דו יומית של קרוב ל-5%. לאומי ירדה ב-2.4% במחזור של 107 מיליון שקל והשלימה ירידה דו יומית של כ-4%. מזרחי איבדה 0.7% ואילו דיסקונט נחלצה מהמגמה השלילית בענף וסיימה בעלייה של 0.4%.

ירידות השערים לא פסחו גם על ענף הביטוח: מגדל איבדה היום 2.5%, הראל השקעות נחתכה ב-1.1% וכלל ביטוח חתמה בירידה מתונה יותר של 0.2%.

גם בנדל"ן, הסיפור היה דומה לבנקים ולקראת סיום המסחר התמתנו במעט הירידות לכ-1.6% במדד ת"א נדל"ן 15 - משלים ירידה דו יומית של כ-5%: דלק נדל"ן שפתחה בצניחה של כ-5%, לאחר ירידה דומה אתמול, חתמה בירידה מתונה בלבד של 0.3% במחזור ער מן הרגיל עבורה של כ-30 מיליון שקל. גזית גלוב הודיעה על תוכנית השקעה בסך 1.5 מיליארדד דולר להשקעה באירופה ואולי גם באסיה בשנתיים הקרובות. המניה עלתה בסיום ב-0.4% במחזור של כ-6 מיליון שקל. אזורים ירדה ב-2.7%, נכסים ובניין השילה מעליה 2.2% וכלכלית ירושלים נחתכה ב-3.6%. מניית אוסיף בלטה עם מחזור של 11 מיליון שקל וירידה של 1.8%, לאחר זינוק של כ-26% מתחילת השנה.

מניית וואלה משכה גם היא תשומת לב היום ועלתה בסיום ב-5.5% במחזור ער עבורה של כ-2 מיליון שקל. המסחר במניה התנהל היום על רקע המלצת "קנייה" מבית ההשקעות הראל, שם קבעו עבורה האנליסטים מחיר יעד של 10.4 שקל - גבוה בכ-30% ממחירה הבוקר בשוק.

עוד בלטו היום מקרב מניות היתר - מניית ברנד תעשיות, עם זינוק של כ-30.4% במחזור של מעט למעלה מ-800 אלף שקל. ברנד הודיעה אמש, כי תקים שלד פלדה באינטל קרית גת בהזמנה שהיקפה מגיע לכ-12 מיליון דולר. הזמנה זו, צופה החברה, תגדיל את מכירותיה בשנה הקרובה ב-100%-80%. ממוצע המכירות השנתי של החברה עומד כיום על כ-60 מיליון שקל.

אחרי קיצוץ של 66% במניית סולבר מאז ההנפקה, החברה הודיעה היום על תוכנית התייעלות, במסגרתה תפטר כ-20% ממצבת כוח האדם, מה שיביא להערכתה לחיסכון של כ-5 מיליון שקל בשנה בהוצאותיה. "שנת 2006 תהיה שנה רווחית", אמר היום מנכ"ל החברה וסיפר גם על כוונה לנהל מו"מ עם ספקיה לשיפור תנאי הרכישה. מניית סולבר הגיבה לחדשות בעלייה של 6.1% במחזור של קצת למעלה מחצי מיליון שקל.

דו"חות כספיים החלו להגיע לבורסה לני"ע היום מצדן של המניות הדואליות - סיליקום ורדוור - שתיהן מקבוצת רד בינת, אשר בשליטת הזיסאפלים. סיליקום הציגה צמיחה של 100% בהכנסות הרבעון הרביעי ל-3.1 מיליון דולר ודיווחה גם על רבעון רביעי של רווחיות. יו"ר החברה, אבי אייזנמן, סיפר היום על 100 לקוחות שיש בצנרת של החברה והעריך כי סיליקום תציג צמיחה דו ספרתית גם השנה. המניה עלתה בתגובה ב-9% במחזור ער של כ-5 מיליון שקל, לאחר שנחתכה מאז תחילת השנה ועד אתמול בכ-22%.

רדוור דיווחה על רווח נקי של 2.3 מיליון דולר ברבעון האחרון של השנה - גבוה במעט מהקונצנזוס בשוק. שורת ההכנסות הסתכמה ב-21.03 מיליון דולר, מעט יותר מהתחזית של רדוור עצמה, אך מעט פחות מהקונצנזוס בוול סטריט. "הצלחנו לחזור חזרה לעצמנו", אמר היום סמנכ"ל הכספים והמניה שמאז תחילת השנה טיפסה בכ-11%, חתמה בירידה של 2.5% במחזור של קצת למעלה מ-4 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully