וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.64 שקלים

טל לוי

30.1.2006 / 15:44

ערן בסון: "הצרכן האמריקאי עדיין צורך מעבר למה שהוא יכול להרשות לעצמו ולכן יש כנראה מקום להעלאת ריבית נוספת בארה"ב"


רצף עליות הדולר שהחל כבר ביום רביעי ואשר תודלק לאחר היוודע דבר ניצחון החמאס ברשות הפלשתינית ממשיך גם הבוקר. הדולר הוסיף היום עוד 0.17% ושערו היציג נקבע על 4.64 שקלים. ביום רביעי האחרון נסחר הדולר ברמה של 4.60 שקלים. היורו איבד 0.9% ושערו נקבע על 5.607 שקלים.

"הדולר נסחר בסוף השבוע ברמות גבוהות מול המטבעות המובילים למרות נתוני צמיחה מאכזבים שהתפרסמו ביום שישי האחרון", אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון. התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב הסתכם ב-1.1% ברבעון האחרון (בחישוב שנתי) לעומת צפי נמוך מלכתחילה של 2.8%. לשם השוואה, בשנה שעברה עמדו הנתונים על יותר מ-3%.

לעומת נתון הצמיחה המאכזב, פורסמו גם נתוני האינפלציה של הצמיחה הפרטית, אשר הסתכמו ב-2.2% לעומת צפי של 1.6%. "נתון שכזה מוכיח שהצרכן האמריקאי עדיין צורך מעבר למה שהוא יכול להרשות לעצמו ומכאן שיש כנראה מקום להעלאת ריבית נוספת בארה"ב, שתרסן את הצריכה הפרטית ואת האינפלציה" אומר בסון "נתונים שכאלה מסייעים גם הם להתחזקות הדולר בעולם".

בסוף השבוע האחרון הונפקו איגרות חוב בארה"ב והמכרז הצביע על ירידה חדה בביקושים מצד בנקים גדולים שהיוו חלק משמעותי ברכישות האג"ח הללו. "אי לכך ירדו עלו התשואות על איגרות החוב לתקופה של 10 שנים מעבר לרמה של 4.5% - דבר שמספק תמיכה לדולר", אומר בסון.

ואילו בארץ, נשען הדולר-שקל על התחזקות הדולר בעולם וגם על פער הריביות בין ישראל לארה"ב שצפוי לקטון מחר, לאחר שיו"ר הפד צפוי להעלות את הריבית בארה"ב ב-0.25% ל-4.5%. הריבית בישראל תעמוד בחודש הבא על 4.75%. גורם נוסף שצפוי לתדלק את הדולר הוא התחזקות ארגון החמאס ברשות הפלשתינית.

מאידך, נמשכת זרימת ההון לישראל והמשקיעים זוכרים כי נגיד בנק ישראל הוכיח בעבר שהוא נכון להשתמש בנשק העלאת הריבית ללא היסוס ולהמשיך בפיקוח המוניטרי ההדוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully