וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע עדיין החברה החזקה בישראל

30.1.2006 / 15:38

השווי המצרפי של 100 החברות הגדולות בישראל מגיע לכ-100 מיליארד דולר, ומשקף עלייה של 20% לעומת אשתקד

חברת טבע, חברת החשמל ובנק הפועלים הן שלוש החברות החזקות בישראל. כך עולה מדירוג "מדד העוצמה" לשנת 2006, שמפרסמת חברת המידע העסקי, דן אנד ברדסטריט ישראל, במסגרת דירוגי דנס 100.

השווי המצרפי של 100 החברות הגדולות בישראל מגיע לכ-100 מיליארד דולר, ומשקף עלייה של 20% לעומת אשתקד. כמו כן, חל גידול שנתי של כ-11% בהיקף ההכנסות של 100 החברות הגדולות לכ-70 מיליארד דולר, וגידול שנתי של כ-40% ברווח הנקי של 100 החברות הגדולות לכ-7 מיליארד דולר.

טבע שמרה על מקומה הראשון בדירוג, כשאחריה נותרו חברת החשמל ובנק הפועלים. במקום הרביעי נמצאת כימיקלים לישראל, שטיפסה שלב אחד בדירוג, בעקבות שנה מוצלחת בשוק האשלג והברום על חשבון בנק לאומי, שנסוג מהמקום ה-4 בדירוג אשתקד אל המקום ה-5 בדירוג השנה.

מדד העוצמה של דן אנד ברדסטריט דירוג דנס 100, בוחן את עוצמתן הפיננסית של החברות במשק. הדירוג מתבסס על 4 פרמטרים: הכנסות, רווח נקי, הון עצמי ושווי שוק של החברה (במידה והיא ציבורית) - כאשר הנתונים שנמדדו הם נתוני 9 החודשים הראשונים של שנת 2005.

לדברי ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל: "מדד העוצמה, המהווה את המדד המוביל של דירוגי דנס 100, משקף נאמנה את מצבן של החברות החזקות במשק הישראלי, ומלמד על המשך השיפור בכלכלת ישראל. המגזרים הבולטים בהתחזקותם השנה כוללים את חברות האחזקה וההשקעה, חברות הנדל"ן וחברות הטכנולוגיה הגדולות הנסחרות בנאסד"ק".

לדברי קובנט, ענף נוסף שנהנה מצמיחה הוא כאמור ענף הנדל"ן, בעיקר בזכות התעוררות הפעילות בשוק הנדל"ן המניב והרחבת פעילותן של חברות ישראליות בתחום הנדל"ן הבינ"ל. אינדיקטורים רבים מרמזים כי ענף זה צפוי להמשיך ולצמוח גם בשנה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully