וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות במדדים

אסף רותם

30.1.2006 / 23:09

צ'ק פוינט יורדת כ-3% לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות והתחזיות ל-2006. רדוור מאבדת 1.1% לאחר פרסום הדו"חות

בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות מאבדת צ'ק פוינט 2.7% לאחר שפירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ואת התחזית ל-2006. רדוור מאבדת 1.1% לאחר פרסום הדו"חות. אם סיסטמס עולה ב-3%.

סקירת טרום מסחר

החוזים העתידיים על המדדים המובילים מאותתים על פתיחה מהוססת בוול סטריט היום. את השבוע שעבר חתם נאסד"ק עם תוספת שבועית של כ-2.5% והדאו עם עלייה של כ-2.3%. מי שסיפקו את הרוח הגבית למגמה החיובית בשבוע שעבר, היו דו"חות כספיים חיוביים של ענקית התוכנה מיקרוסופט וענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל, אשר הצליחו לפצות על האטה בקצב צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי ועליית מחיר הנפט.

נאסד"ק יפתח היום את שבוע המסחר ב-2,304 נקודות ודאו ג'ונס יפתח ב-10,907 נקודות.

קטליזטור חיובי לסוחרים היום בניו יורק עשוי להתקבל ממספר כיוונים: הראשון - רגיעה בזירת האנרגיה, שם יורד מחירה של חבית נפט למסירה במארס ב-221 סנט ל-67.55 דולר, השני - נתוני ההכנסה והצריכה הפרטית בחודש דצמבר. בוול סטריט צופים עלייה של 0.8% בהכנסה הפרטית ועלייה של 0.4% בצריכה הפרטית - שתיהן עלו בנובמבר ב-0.3%.

עוד בזירה המקרו כלכלית, מחר מצפים בוול סטריט להעלאת הריבית האחרונה של אלן גרינספאן. גרינספאן צפוי להעלות את שיעור הריבית הדולרית לטווח הקצר ברבע אחוז נוסף לגובה של 4.5%. השאלה הגדולה שמטרידה את הסוחרים בוול סטריט היא האם מחליפו של גרינספאן, ברננקי, יעצור את הריבית ברמה זו או ימשיך להעלותה.

על המסחר היום עשויים להשפיע גם דו"חות אקסון מובייל הצפויים טרם הפתיחה. בשווקים מצפים כי הזינוק במחירי הנפט בשנה האחרונה הזניק את הרווח של ענקית האנרגיה בשנה החולפת ל-32 מיליארד דולר. אם אכן יהיה זה הרווח שתציג, הרי שיהיה זה שיא כל הזמנים ברווח של תאגיד אמריקאי.

מניית ענקית הקמעונאות וולמארט עשויה לרכז היום את עניין המשקיעים. החברה דיווחה בערב שבת כי ראתה גידול במכירות הרשת בחודש ינואר - בקצה העליון של טווח התחזיות המוקדמות שלה.

טבע דיווחה היום על שיאים חדשים במכירות הקופקסון. מכירות תרופת תרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה עלו בשנה החולפת ב-26% ל-1.18 מיליארד דולר - שיא של כל הזמנים. ברבעון הרביעי עלו המכירות ב-24% והסתכמו ב-323 מיליון דולר. התרופה אוחזת בנתח של 34.3% מתוך כל המרשמים שניתנו בארה"ב - גם זה שיא של כל הזמנים. טבע איבדה מאז השיא באמצע דצמבר כ-9% מערכה. בשני ימי המסחר האחרונים בשבוע החולף הצליחה המניה להשיב לעצמה מעט צבע ללחיים, לאחר שטיפסה בכ-1.6%. בעקבות הודעתה על השלמת רכישת אייווקס הפכה החברה הישראלית ליצרנית הגינריקה הגדולה בעולם. היום תיסחר החברה גם על רקע אישור סופי שקיבלה מה-FDA לייצור ולשיווק תרופה עם מכירות של 202 מיליון דולר בשנה. מניות טבע עולות בשלב טרום הפתיחה בוול סטריט ב-1.7%.

צ'ק פוינט דיווחה הבוקר על תוצאות הרבעון הרביעי של 2005 והשנה החולפת. החברה עמדה ברף התחתון של התחזיות לרבעון הרביעי עם גידול של 9% בהכנסות ל-156.1 מיליון דולר. ב-2005 ירד קצב הצמיחה בהכנסות צ'ק פוינט ל-12%. הרווח הנקי של החברה ברבעון גדל ב-17% ל-89.2 מיליון דולר והחברה הציגה גם גידול של 17% בהכנסות הדחויות. מניות צ'ק פוינט עולות בשלב טרום הפתיחה ב-1.2%, לאחר זינוק של כ-12% מאז תחילת 2006. החברה צפויה לנהל שיחת ועידה בנוגע לתוצאותיה במהלך המסחר ולדברים שייאמרו בשיחה עשויה להיות השפעה על המסחר במניה.

שני דיווחים כספיים זרמו היום גם מקבוצת רד-בינת, אשר בשליטת הזיסאפלים. סיליקום הציגה צמיחה של 100% בהכנסות הרבעון הרביעי ל-3.1 מיליון דולר ודיווחה גם על רווח נקי של כחצי מיליון דולר ברבעון זה - רבעון רביעי של רווחיות. יו"ר החברה אבי אייזנמן סיפר היום על 100 לקוחות שיש בצנרת של החברה והעריך, כי סיליקום תציג צמיחה דו ספרתית גם השנה.

רדוור דיווחה היום על רווח נקי של 2.3 מיליון דולר ברבעון האחרון של השנה - גבוה במעט מהקונצנזוס בשוק. שורת ההכנסות הסתכמה ב-21.03 מיליון דולר, מעט יותר מהתחזית של רדוור עצמה, אך מעט פחות מהקונצנזוס בוול סטריט. "הצלחנו לחזור חזרה לעצמנו", אמר היום סמנכ"ל הכספים והדברים עשויים להשפיע על המסחר במניה, שמאז תחילת השנה טיפסה בכ-11%. סיליקום, שאיבדה מאז תחילת השנה כ-22%, עשויה לנסות ולהרים ראשה היום בוול סטריט. בינתיים, היא עולה בתל אביב בכ-3.4%.

מפעילת הסלולר השוודית "3" בחרה במערכת ה-Fun Dial של קומברס בעסקה שהיקפה מוערך בכ-3-2 מיליון דולר. המוצר מחליף את צלילי "המתנה למענה", "תפוס" ו-"שיחה ממתינה" בתכנים מותאמים אישית שאותם בוחרים המנויים עצמם. השירות כולל מערכת לניהול תוכן, ומאפשר עדכון תכנים. קומברס עלתה מאז תחילת השנה ב-2.4% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully