וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות לני"ע חוקרת את אורליין מאפריל 2005

איתמר סיידא

30.1.2006 / 20:19

אורליין כיכבה בעיתונות הכלכלית בחודש אפריל לאחר שהרשות לניירות ערך חשדה בה בביצוע עבירות כלכליות חמורות

חברת אורליין, העוסקת באלקטרוניקה בידורית, כיכבה בעיתונות הכלכלית באפריל 2005. מניית החברה אינה נסחרת בבורסה כבר מספר חודשים בשל עברות על חוק הרשות לניירות ערך. החשדות שפורסמו הערב הם תוצאות של חקירה שמתנהלת נגד החברה מאפריל 2005.

לפני כשנה החברה דיווחה על הפסד של 9 מיליון שקל לאחר הימור כושל על אופציות מעו"ף. הרשות שלחה לאורליין מספר מכתבים כדי שתסביר מדוע חברה המתעסקת באלקטרוניקה בידורית משקיעה גם באופציות מעו"ף - תחום שכלל לא קשור לעיסוקה בפועל. בחודש אפריל פרסמנו כי יחידת הקשר של החברות עם הבורסה מדווחת, שהמכתבים שנשלחים לחברה חוזרים תוך ציון כי הכתובת אינה ידועה, וכי היא אף אינה יכולה להשיג את נציגי החברה בפניות טלפוניות. בשל כך החליטה הרשות לניירות ערך לפתוח בחקירה ולהקפיא את המסחר במניות החברה.

בחודש יוני נעצר מנכ"ל אורליין דאז אהרון לילוף. הרשות חשדה כי לילוף הוציא במירמה מהחברה למעלה מ-10 מיליון שקל. עוד חשדה הרשות כי ההפסדים בהשקעה במניות מעו"ף בסך 9.2 מיליון שקל עליהם דיווחה החברה, לא היו ולא נבראו אלא שימשו ככיסוי לגניבת הכספים מקופת החברה.

שבועיים אחרי שנעצר לילוף התאבד במלון דן פנורמה בתל אביב. עורך דינו של לילוף, ניר רשף אמר לאחר ההתאבדות כי "לא הכרתי אדם שבור נפשית, אלא איש חזק שמאמין בחפותו. לדעתי, אין קשר בין ההתאבדות לחקירה ולמעצר".

מאז ההתאבדות ועד הפרסום הערב החקירה של הרשות לניירות ערך הייתה תקועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully