וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 1.3% ואיפס את התשואה החודשית

נתן שבע

31.1.2006 / 17:21

הבנקים נפלו בכ-8% בארבע ימים. גזית גלוב עלתה ב-5.1%. ליפמן הוסיפה 1.2% בעקבות הזמנה מהשוק הסיני

יום רביעי רצוף של ירידות שערים ליווה את הבורסה בתל אביב. מאז נצחונו של חמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני, רשמו המדדים המובילים נפילה של כ-3.5% לעומת רמות השיא אליהן הגיעו. המסחר היום נפתח בעליות של 1% אבל מהר מאוד התהפכה המגמה, כאשר התברר כי דויטשה בנק הוריד את המלצתו לישראל בתיק השווקים המתפתחים ל"תשואת חסר". מדד המעו"ף איבד 1.1% ל-823.6 נקודות, מדד תל אביב 100 השיל 0.6% ל-844.4 נקודות ומדד התל טק 15 עלה ב-0.1%. מחזור המסחר היה גבוה והסתכם בכמיליארד וחצי שקל.

פחות משבוע אחרי בחירתו של חמאס ותגובות ראשונות מתחילות להגיע מבתי ההשקעות של הזרים. דויטשה בנק הוריד כאמור את המלצתו לשוק הישראלי בשל אי הוודאות הפוליטי, נצחון חמאס ברשות הפלשתינית והצפייה כי השווקים האחרים יניבו תשואות גבוהות יותר. גם UBS פירסם אתמול סקירה על השווקים בעולם והותיר את המלצתו לשוק הישראלי על "נייטרלי". בשעות הצהריים הודיעה סוכנות הדירוג האשראי העולמית סטנדרד אנד פורס, כי הותירה את דירוג האשראי של ישראל על "יציב", אם כי זה לא עזר למשקיעים. בסך הכל, אפקט עליות השערים שמלווה את חודש ינואר כמעט שנמחק היום כאשר מדד המעו"ף נותר בסיכום חודשי על כנו ואילו מדד תל אביב 100 הצליח לטפס ב-2.5%.

ברקע ממתינים המשקיעים להחלטת נגיד הבנק המרכזי האמריקאי, אלן גרינספאן, על גובה הריבית היום בערב. ההערכות הן כי הריבית תועלה ב-0.25% ל-4.5%, ואם לא - תהיה זו הפתעה גדולה.

מניות הבנקים הן שספגו את מירב הירידות בימים האחרונים. לאחר פתיחה בעליות של 2%, עברו מניות הבנקים הגדולים לירידות, כאשר הפועלים איבדה 2.8% ואילו לאומי ירדה ב-2.7%. בסך הכל איבדו מניות הבנקים הגודלים יותר מ-8% בארבעת הימים האחרונים.

מדד הנדל"ן אף הוא ממשיך לצנוח ולאחר נפילה של 5% ביומיים איבד עוד 0.6%. מבין מניות הנדל"ן גזית גלוב, שהודיעה אתמול על תוכנית השקעה של 1.5 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות עם הרחבת הפעילות לאירופה ואסיה, כמעט לא הגיבה לכך אתמול. היום כבר זינקה המניה ב-5.1% במחזור של 86 מיליון שקל - מחזור הגבוה פי 12 מהממוצע היומי במניה.

טבע בניגוד למגמה בשוק, הוסיפה 2.5%. החברה דיווחה אתמול שוב על רבעון שיא במכירות הקופקסון, לצד שורה של המלצות מבתי השקעות זרים עם העלאות מחירי היעד. קרדיט סוויס העלה אתמול את מחיר היעד לטבע ל-53 דולר - 25% מעל מחירה אתמול בוול סטריט.

אודיוקודס שפירסמה אתמול תוצאות כספיות שעמדו בסך הכך בתחזיות האנליסטים איבדה 3.6%.

ליפמן קיבלה הזמנה בהיקף של 7 מיליון דולר מהשוק הסיני טיפסה ב-1.2%.

במניות הכימיה - כי"ל, שנותרה אחת ממניות המומלצות של דויטשה למרות הורדת ההמלצה על השוק כולו, איבדה 2.6%. מכתשים אגן הודיעה על הקמת חברה נוספת בסין וירדה כ-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully