וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג טיפס ל-4.65 שקלים

טל לוי

31.1.2006 / 16:14

גיפט: "הורדת ההמלצה של דויטשה בנק ל'משקל חסר' בנוסף להמלצה פושרת מצד יו.בי.אס למשקל 'נייטרלי' מטלטלות את שוקי ההון בישראל"


זה חמישה ימים ברציפות הדולר מתחזק. שערו היציג של המטבע האמריקאי עלה היום ב-0.39% נוספים ל-4.658 ושערו היציג של היורו הוסיף 0.72% ל-5.647 שקלים.

ביום חמישי בבוקר נסחר הדולר סביב 4.60 שקלים ומרגע היוודע דבר נצחון חמאס בבחירות שנערכו ברשות הפלשתינית, הספיק הדולר להוסיף 1.3%, תוך חמישה ימי מסחר בלבד.

מוקדם יותר היום הוריד דויטשה בנק את המשקל של ישראל בתיק השווקים הבינלאומיים ל"משקל חסר", וציין בין היתר את אי הוודאות הפוליטי בעקבות הבחירות הקרובות. עליית מדרגה נוספת באי הוודאות, נגרמה בעקבות נצחון חמאס ברשות הפלשתינית בשבוע שעבר. ב-UBS הותירו המלצת "נייטרלי" לישראל וציינו כי המשקיעים מוטרדים מחוסר הוודאות הפוליטי.

"הורדת ההמלצה של ענק הבנקאות הגרמני דויטשה בנק לישראל ל'משקל חסר', בנוסף להמלצה פושרת מצד הבנק השווייצי יו.בי.אס למשקל 'נייטרלי', מטלטלות את שוקי ההון בישראל ושולחות את המדדים העיקריים בבורסה לירידות של עד כ-1%, לאחר שעלו כבר בלמעלה מ-1% הבוקר. במקביל, גורמות לנסיקת הדולר מרמה של 4.6400 שקלים הבוקר ל-4.6650 שקלים לפני מספר דקות", אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון.

"המשוואה של יציאת כספי משקיעים מקומיים החוצה וכניסת משקיעים זרים פנימה, שסייעו בשמירת טווח מסחר מצומצם יחסית בתקופה האחרונה, מופרת קלות לאור הורדת ההמלצה, אם כי בנק ישראל צופה עלייה בלחצים האינפלציוניים עקב לחצי שכר צפויים מצד אחד ועליות במחירי המוצרים הסופיים מצד שני (עקב תחרות ועליית מחירי הסחורות). על כן ייתכן שתידרש המשך עלייה בריבית במהלך השנה, כך שכל פיחות שינבע מיציאה של משקיעים זרים ימותן באמצעות 'נשק הריבית' של בנק ישראל".

הערב צפוי יו"ר הבנק הפדרלי האמריקאי להכריז על גובה הריבית בארה"ב והצפי הוא לעליית ריבית של 0.25% לרמה של 4.50%. "השאלה החשובה היא הנימוקים שייתן היו"ר והאם יודיע על סיום העלאות הריבית או שמא יותיר פתח להעלאת ריבית נוספת", אמר הבוקר מנהל חדר עסקות מט"ח בסיטיגרופ, ניל קורני. להערכתו, הנגיד לא יאותת בצורה ברורה על סוף העלאות הריבית והוא צפוי להותיר פתח להעלאות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully