וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בתולדותיה: גוגל החמיצה את התחזיות

31.1.2006 / 23:37

בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח רבעוני של 1.54 דולר למניה - 22 סנט פחות מהתחזיות

גוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, החמיצה את תחזיות האנליסטים בדו"חותיה הרבעוניים - לראשונה מאז שהפכה לחברה בורסאית.

גוגל, שנוסדה על ידי סרגיי ברין ולארי פייג' - אשר הוכתרו על ידי העיתון "פייננשל טיימס" כאנשי השנה של 2005, רשמה ברבעון הרביעי רווח נקי של 372.2 מיליון דולר, או 1.22 דולר למניה, זינוק של 82% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. עם זאת, בניכוי סעיפים חד פעמיים רשמה החברה רווח של 1.54 דולר למניה - רווח נמוך באופן ניכר מתחזית האנליסטים לרווח של 1.76 דולר למניה.

גוגל, שהונפקה באוגוסט 2004 ואשר שווי השוק שלה מתקרב ל-130 מיליארד דולר - שווי שוק דומה לזה של חברת המחשוב IBM ולא הרבה פחות משווי השוק של ענקיות טכנולוגיה דוגמת מיקרוסופט ואינטל, דיווחה על זינוק של 86% בהכנסותיה בתקופה המדווחת ל-1.92 מיליארד דולר, הודות להמשך מגמת ההתרחבות של שוק הפרסום באינטרנט. זאת, לעומת הכנסה גולמית של 1.03 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

בניכוי תשלומים לאתרים, אחרים רשמה גוגל הכנסות של 1.29 מיליארד דולר - בהתאם לתחזיות האנליסטים וכמעט כפליים מהתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

גוגל, אשר נמצאת בתהליכי הקמת מרכז פיתוח בישראל - לדברי מייסדה סרגיי ברין בשיחה השבוע עם TheMarker בוועידת הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס - דיווחה כי בשנת 2005 כולה זינקו הכנסותיה בניכוי תשלומים לאתרים אחרים (הכנסה גולמית), ב-112.5% לעומת שנת 2004, ל-3.377 מיליארד דולר. ההכנסה הגולמית של החברה בשנה שעברה הסתכמה ב-6.14 מיליארד דולר, גידול של 92.5% לעומת שנת 2004.

גוגל, שהאתר שלה הוא הפופולרי ביותר בישראל עם חשיפה של כ-73% מהגולשים מדי שבוע, לפי סקר TIM, רשמה בשנת 2005 כולה רווח תפעולי של 2.02 מיליארד דולר, לעומת רווח תפעולי של 640 מיליון דולר בשנת 2004. בשורת הרווח הנקי רשמה החברה ב-2005 רווח של 1.46 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי של 399 מיליון דולר בשנת 2004.

מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, הביע שביעות רצון מתוצאותיה הכספיות של החברה בעת פרסום הדו"חות. "רשמנו צמיחה יוצאת דופן בהכנסות בתחום הליבה העסקי שלנו - חיפושים ברשת - ובתחום הפרסום", אמר שמידט.

מניית גוגל, אשר צורפה בחודש שעבר למדד נאסד"ק 100, עלתה ב-31% במהלך הרבעון הרביעי ויותר מהכפילה את שווייה בשנת 2005 כולה. במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט נופלת מניית גוגל ב-14%, לאחר שסיימה את שעות המסחר הרגילות בעלייה של 1.4%.

דעות האנליסטים לגבי ביצועיה העתידיים של מניית גוגל חלוקות. כך למשל, האנליסט סאפא רשצ'י מפייפר ג'פרי העלה בתחילת החודש את מחיר היעד שלו למניה ל-600 דולר. יומיים לאחר התחזית של רשצ'י, הגדיל לעשות האנליסט מארק סטלמן מקריס אנד קומפני, כאשר העריך כי מחיר מניית גוגל צפוי להגיע בטווח הארוך ל-2,000 דולר - דבר שיהפוך את החברה לבעלת שווי השוק הגדול בעולם.

עם זאת, לא כולם שותפים לאופטימיות לגבי מניית החברה. הנרי בלודג'ט, מי שהיה סמל מנפחי בועת האינטרנט, העלה לפני שבועיים את האפשרות כי מניית גוגל עתידה לצנוח למחיר של 100 דולר. בלודג'ט העריך בבלוג שלו, כי נפילת מניית החברה עשויה להתרחש בעקבות האטה בצמיחה במכירות של המודעות המופיעות לצד תוצאות החיפוש, בשל רוויה בשוק זה או חוסר יכולת להעלות מחירים. "החולשה העיקרית של גוגל היא הסתמכותה הכמעט בלעדית על ערוץ הכנסה אחד", כתב בלודג'ט בבלוג שלו "אינטרנט אאוטסיידר".

הרבעון החולף התאפיין בהמשך החרפת התחרות בין גוגל, מתחרתה יאהו (סימול YHOO) וענקית התוכנה מיקרוסופט (סימול MSFT). גוגל גברה בחודש שעבר על שתי מתחרותיה במאבק על רכישת נתח של 5% באמריקה אונליין (AOL) - חטיבת האינטרנט של ענקית המדיה טיים וורנר (סימול TWX) - שאותו רכשה גוגל תמורת מיליארד דולר.

מוקדם יותר החודש, בתערוכת האלקטורניקה בלאס וגאס (CES), חשפה גוגל חבילת תוכנות בשם "גוגל פק" אשר תתחרה בתוכנות של מיקרוסופט, כמו אינטרנט אקספלורר ונגן המדיה של חלונות. לצד התרחבות החזית בין שתי החברות, הסכימו השתיים בחודש שעבר ליישב תביעות הדדיות שהגישו סביב המאבק על העסקתו של קאי-פו לי, סגן נשיא לשעבר במיקרוסופט והיום מנהל מרכז מחקר ופיתוח של גוגל. גוגל שכרה את שירותיו של קאי-פו לי ביולי 2005, צעד שגרר תביעה מצד מיקרוסופט, בטענה כי גיוסו לשורות גוגל הפר את תנאי חוזהו עם מעסיקתו הקודמת.

עם זאת, גוגל עלתה לאחרונה לכותרות גם בנסיבות פחות מחמיאות, על רקע הסכמתה לדרישת ממשלת סין, לצנזר את תוצאות מנוע החיפוש המקוון החדש שלה במדינה המאוכלסת בעולם - החלטה שהעמידה בספק את מחויבותה לסיסמתה המפורסמת "Do no Evil". גוגל, התחייבה לא להציג בתוצאות החיפוש של Google.cn קישורים לאתרים ומידע שעלולים להביך את ממשלת סין. גוגל נתונה מזה זמן לביקורת מצד ארגוני זכויות הפרט בארה"ב, על רקע מדיניות איסוף הנתונים על גולשים של החברה. גוגל אוספת במרץ נתונים על פעילות המשתמשים במנוע החיפוש שלה, מאחסנת את נתוני החיפוש, ככל הנראה לעד, ומצמידה למשתמשים "עוגייה" - קובץ המושתל בדיסק הקשיח של מחשב המשתמש. הדבר מאפשר לה זיהוי אישי של מבצע החיפוש בגוגל.

מתחרתה של גוגל, יאהו (סימול YHOO) - מפעילת מנוע החיפוש השני הכי פופולרי באינטרנט - דיווחה מוקדם יותר החודש על החמצת תחזיות הרווח הרבעוניות - לראשונה זה שנתיים - על אף שכמעט הכפילה את רווחיה ברבעון הרביעי של השנה, על רקע גידול בהיקף הפרסום ברשת. יאהו רשמה ברבעון הרביעי רווח של 683.2 מיליון דולר, או 46 סנט למניה, לעומת רווח של 372.5, או 25 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. עם זאת, בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של 16 סנט למניה - סנט אחד פחות מתחזיות האנליסטים.

חברה בולטת נוספת במגזר האינטרנט, ענקית המכירות הפומביות המקוונת אי-ביי (סימול EBAY) דיווחה מוקדם יותר החדש על גידול של 36% ברווחיה ברבעון הרביעי - מעל ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully