וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

שרון שפורר

1.2.2006 / 0:06

דאו ג'ונס חתם בירידה מתונה של 0.3% ל-10,865.4 נקודות. נאסד"ק בירידה מזערית של 0.05% ל-2,305.8 נקודות

רעידת אדמה לא נרשמה בוול סטריט בעקבות הודעתו של נגיד הבנק הפדרלי הפורש אלן גרינספאן, על העלאת ריבית נוספת - בפעם הארבע עשרה ברציפות - ב0.25% ל-4.5%. דאו ג'ונס אמנם שב להיסחר בצדו האדום של המתרס לאחר ההודעה, אך חתם בירידה מתונה של 0.3% ל-10,865.4 נקודות, אל מול דשדוש בצד הירוק קודם לכן. נאסד"ק שפתח את המסחר בירידה של כ-0.5%, חתם כמעט ללא שינוי תוך ירידה מזערית של 0.05% ל-2,305.8 נקודות.

עוד ברקע למסחר היום בבורסות בניו יורק: חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם הודיעו לפנות בוקר על העברת סוגיית הגרעין האיראני לדיון במועצת הביטחון של האו"ם. זאת, לאחר שרוסיה וסין יישרו קו עם ארה"ב, בריטניה וצרפת והסכימו, לראשונה, למהלך. דו"ח שתגיש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, עשוי לגרור בעקבותיו הטלת סנקציות על איראן.

על רקע ההחלטה, התכנסו בוינה שרי הנפט של מדינות אופ"ק לדיון במצב. החוזים על מחירה של חבית נפט למסירה בחודש מארס חתמו בירידה של 43 סנט ל-67.9 דולר, לאחר שהשרים החליט שלא לקצץ את תפוקת הנפט.

יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, אלן גרינספאן, ניהל היום בפעם האחרונה את הישיבה של מועצת נגידי הבנק. כצפוי, העלה גרינספאן את הריבית פעם נוספת, העלאה שהיתה מגולמת כבר במחירי המדדים. מה שעניין את המשקיעים כבכל ההודעות האחרונות של הבנק המרכזי בארה"ב, היו דווקא הדברים הנלווים להודעה - והפעם במיוחד על רקע סיום הכהונה של גרינספאן וכניסתו לתפקיד של הנגיד החדש בן ברננקי, שכהונתו אושרה היום על ידי הסנאט האמריקאי. גרינספאן השמיט בדבריו את הביטוי "מדוד" ובכך למעשה הותיר הדלת פתוחה להעלאות נוספות. הדברים, כאמור, התקבלו באדישות מה בקרב הסוחרים, כשגם בשוק הסולידי לא נרשמו שינויים מהותיים.

מאוחר בלילה (שעון ישראל) יישא נשיא ארה"ב ג'ורג וו. בוש, את הנאום השנתי על מצב האומה, בפני חברי הסנאט ובית הנבחרים ועיני המשקיעים נשואות גם לקראת דבריו.

בזירה המקרו כלכלית, פורסם טרם הפתיחה, כי מדד עלות התעסוקה, המשקלל את השכר וההטבות של העובדים, עלה ברבעון הרביעי ב-0.8% - בדיוק כמו ברבעון שקדם לו. בשווקים ציפו לעלייה של 0.9%.

זמן לא רב לאחר הפתיחה פורסם כי מדד בטחון הצרכנים בארה"ב עלה בינואר לרמה של 106.3 - רמתו הגבוהה ביותר מזה שלוש שנים וגבוה מהצפי בשווקים לעלייה אמנם, אך עד ל-105 בלבד. הנתון החיובי, המלמד על האופטימיות של הצרכנים האמריקאים, עשוי לספק היום קטליזטור חיובי לסוחרים.

במקביל, פורסם גם מדד מנהלי הרכש של שיקאגו עבור חודש ינואר. המדד ירד לרמה של 58.5 מ-60.8 בחודש דצמבר, בעוד שבשוק ציפו לירידה מתונה יותר - עד ל-59.5. המדד בודק את הסביבה העסקית - היצרנית והלא יצרנית - באזור שיקאגו. כל רמה מעל ל-50 משקפת התרחבות של המגזר העסקי באזור זה.

במרכז המסחר בארה"ב ניצבות היום מניות גוגל, מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. בשעה זו הן עולות ב-2% לקראת פרסום דו"חותיה של הענקית לאחר הנעילה.

בקרב החברות הישראליות נמשכה ביממה האחרונה עונת הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי. יצרנית מוצרי התקשורת לשוק ה-VoIP, אודיוקודס, עמדה בתחזיות האנליסטים ברבעון, עם הכנסות של 30.6 מיליון דולר ורווח של 3.9 מיליון דולר. אודיוקודס גם פירסמה תחזית ל-2006, לפיה היא בדרך לרבעון ה-19 ברציפות של צמיחה בהכנסות. החברה צופה צמיחה של עד 5% ברבעון הקרוב, כלומר הכנסות של עד 32.1 מיליון דולר; הרווח הנקי יהיה בהיקף של 4.3-3.9 מיליון דולר, או 10-9 סנטים למניה. המניה, שפתחה בירידה של כ-5% חתמה בסיום בירידה מעט מתונה יותר של 2.5% ל-12.7 דולר.

מנגד, עקפה חברת השבבים, צורן, את התחזיות שלה עצמה ואת ממוצע התחזיות בשוק, עם הכנסות של 109.3 מיליון דולר - גידול חד של 46% לעומת הכנסותיה ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד נקי של 2.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי, או 5 סנטים למניה, בשל הוצאה חד פעמית בהיקף של 13 מיליון דולר הנוגעת לרכישות שבוצעו בעבר. הרווח הנקי, בניכוי הוצאות חד פעמיות (רווח פרופרומה), עמד על 10.9 מיליון דולר, או 23 סנט למניה, וקפץ הרבה מעבר לתחזית החברה, שעמדה על 17-14 סנטים למניה. בנוסף, פירסמה צורן תחזית להכנסות של 107-104 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2006. מניית צורן, שפתחה בזינוק מרשים של כ-5%, צנחה בסיום ב-6.9% ל-19.6 דולר.

מטאלינק זינקה היום ב-8.8% ל-4.8 דולרים, לאחר שדיווחה על צמצום ההפסד ב-21% לסכום של 2.9 מיליון דולר, למרות ירידה של של 22% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-4.5 מיליון דולר. מטאלינק אמנם סיכמה את השנה הגרועה ביותר מאז המשבר בשוק התקשורת, אך הציגה שיפור במחצית השנייה של השנה.

מנייתה של חברת האינטרנט הישראלית אינקרדימייל (IncrediMail) אשר השלימה אמש הנפקה מוצלחת בנאסד"ק זכתה לקבלת פנים חמה היום בוול סטריט. המניה פצחה בזינוק של 25% בדקות הראשונות לתחילת המסחר בה אבל חתמה בעלייה צנועה יותר של 13.5% ל-8.5 דולרים - גבוה בדולר מהמחיר שנקבע בהנפקה ואשר היה בחלק העליון של טווח המחירים המקורי שהוצע למשקיעים. העלייה החדה במניה, הנסחרת תחת הסימבול הקליט MAIL, מיוחסת לביקושים הגבוהים עליהם דיווחו חתמי ההנפקה ובעקבותיהם, ההנחה שמשקיעים שלא זכו לקבל את כל הסחורה שביקשו בהנפקה, יאספו מניות בשוק. ביקושים גבוהים אף מעלים את האפשרות למימוש מהיר של האופציה מצד החתמים.

מניית רדוור איבדה אמש 4.7% ל-19.3 דולר, לאחר שהחברה פירסמה את תוצאותיה לרבעון הרביעי ואת תחזיותיה להמשך. היום זכתה החברה לזריקת עידוד, לאחר שבנק ההשקעות סיטיגרופ העלה את מחיר היעד למניה מ-22 ל-26 דולר. ההמלצה לרדוור נותרה "קנייה" והמניה חתמה בתוספת של 1.25% ל-19.6 דולר.

ליפמן טיפסה היום ב-1.9% למחיר 26.8 דולר. החברה הודיעה הבוקר על הזמנה חדשה בהיקף של 7 מיליון דולר מהבנק הסיני ICBC, במסגרת מיזם עם חברת דלק סינית. טאואר עלתה ב-0.6% ל-1.6 דולר, לקראת פרסום תוצאותיה מחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully